fredag 24. april 2020

3 uker i dag, og litt av det som har skjedd siste uke.

Ja nå begynner det å bli liv i valpekassa. De stabber avgårde på fire fota, og blir bare flinkere og flinkere. Ser mer eller mindre berusa ut enkelte ganger, men de kommer seg frem. Nå er de veldig oppmerksom på når jeg kommer dit, og logrer og sitter og ser på meg. De er også begynt å bli veldig oppmerksom på hverandre. Det er ren underholdning der de stundene de er våkne, men dagen består ennå mest av søvn. Raina styrer og steller med dem, og er kjempeflink. På mandag fikk de sin første ormkur, og tirsdag fikk de sin første kloklipp. I dag fikk de sitt første faste måltid. Jeg blandet litt starter våtfor med morsmelktillegg for valper, så det ble nokså tynt. Det viktigste er at de får smake litt på det i begynnelsen. Jeg tok mat på fingrene, og de slikket det gladelig i seg. faktisk var de veldig ivrige alle sammen. Etter hvert begynte de å slikke litt på matskåla også. Tror det skal gå veldig greit å få denne gjengen til å spise selv. Det er mye griseri med det i begynnelsen, men det hører med. Søndag har jeg planer om å lage større plass til dem. Da får de en valpegård de kan røre seg mer i. Litt rart å tenke på at de som er så små skal få større plass, men jeg syntes de bruker å komme seg mye mer, når de kan bevege seg mer. Ikke for at de har liten plass der de er, for det har de ikke. Hittil har Raina gjort rent etter dem hele tiden, men regner det blir overlatt mer til meg når de får større plass. Det er virkelig ei herlig tid fremover nå.

Først et herlig bilde som ble tatt av guttene for et par dager siden.

Små søte muser. Blå gutt i front, og rosa jente bak han.

Så fikk blå gutt noen skikkelig Mikke Mus ører.

Så fikke man et fint bilde av orange jente også.

Så må man selvsagt ta et ukesbilde med mamma Raina og de små ved melkebaren.

Helt greit å ligge å spise, enn så lenge. Enklest var det å smatte på maten jeg hadde på fingrene mine. De fikk 2 måltid i dag, og i morgen blir det litt mer til hvert måltid. Grei å vennes gradvis på å få fast føde.

Det blir masse søl, men de slikker av hverandre. Resten ordner mor med. Hun vil gjerne smake litt hun også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar