søndag 31. oktober 2021

Firerbanden i X-Kullet 2 uker

Bare ro og harmoni i valpekassa. Flora stiller opp med melkebaren bare det er et lite knyst der i fra. Det beste synet i en oppdretters øyne, er når man ser at alle valpene henger godt fast i pattene til moren, og den beste lysen er når de smatter i vei. Det er jo ikke så store sakene når de er nyfødte, så klart de kan være utsatt. Denne gjengen har spist og lagt godt på seg hele veien. Jeg skal innrømme at jeg er en hønemor til gangs når det gjelder valper, så de blir veid 2 ganger i døgnet, selv om jeg ser de spiser godt. Er jeg usikker, ja så veier jeg de oftere. Er det noe som er galt, og en av de ikke legger på seg, så ja, da skal jeg vite det med en gang. Disse valpene er litt delt når det gjelder størrelse. Det er jo slik at de har gener fra begge foreldre, noen mer fra den ene enn den andre. hvem som ligner på hvem vet jeg ikke ennå. Jeg syntes de er veldig forskjellige alle sammen. I hvert fall så er de to lyse størst, og de to mørke minst. Alle fire er stor nok og i godt hold, så det er ikke godt å vite hvem som er størst når de blir 8 uker.

 

Førstefødte gutten med grønt bånd, Chamiilon`s Xanthus. Han er mørkest, og minst av hannene. De to lyse åpnet øynene først, men grønn gutt kan også se den nye verden nå. Litt flaggermus ører ennå. Han er en kompakt liten kar.

Chamiilon`s Xerius var nummer 2, og den slappeste til å patte som nyfødt. Det kan man ikke tro nå. Han er på god vei til å ta igjen blå gutt, så han er en liten tjukkas han og. Han har brunt bånd. Xerius begynte å se verden med egne øyne for 2 døgn siden

Chamiilon`s Xerxs. Holder fremdeles plassen som største tjukkas, men holder på å bli tatt igjen av brun gutt. En stødig kar som klarer å få det meste ut av selv den "dårligste" patten. Det er jo slik at de bakerste er det mest melk i, og de fremste minst. Han har likevel spesialisert seg på de fremste, og forsyner seg godt av dem. Xerxs med blått bånd, så også verden for første gang for et par dager siden.

Så er det lille frøkna, som kom sist men godt til verden. Hun har rødt bånd, og det tøffe navnet Chamiilon`s X-Factor. Jeg tror hun godt kan leve opp til det navnet. Hun er minst av dem alle, og det er helt greit. Hun er tispe, og de skal være litt lettere enn hannene. Hun har mye mer hvite tegninger enn brødrene sine. Det har hun nok fra faren sin Bergrabben side. Lillejenta åpnet øynene sine først i dag. Måtte vente til litt sent på dagen før vi tok bilde, i håp om at de kom skikkelig frem. Litt små øyne ennå, men de kommer seg i løpet av et døgn.



Måtte ta noen bilder av X-Factor når hun lå slik i valpekassa. Hun har så utrolig stilige tegninger på magen. Hvitt med en liten ruter i midten.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar