mandag 15. november 2021

X-Kullet 4 uker

Gjengen i X-Kullet er blitt hele 4 uker. Nå begynner de å bli skikkelig skjønne, syntes jeg da. Det er blitt mer fart i dem, og i dag har de fått vært et par runder på stua siden vi har hatt besøk. Jeg syntes de er veldig for seg, og det føles nesten som om de er eldre enn de er 🙂 De er skikkelig flink til å spise mat, og det vises på noen bilder. Spesielt på "brun" gutt Xerius, som for dagen har på seg et hvitt "slips" med masse matsøl på. Noe jeg selvsagt ikke så før etter at vi hadde tatt bilder, men pytt pytt. De er bare små "unger" ennå. Et skikkelig herlig gjeng er de i hvert fall. Veldig forskjellig egentlig i utseende foreløpig, men mye forandrer seg

Et skikkelig herlig gjeng er de i hvert fall. Veldig forskjellig egentlig i utseende foreløpig, men mye forandrer seg. I går hadde vi besøk av Forvertsfamilien til Flora, og da ble Flora veldig happy. Vi hadde også besøk av en av familiene som skal ha en av hannvalpene. Veldig trivelig, og godt for valpene med litt ekstra sosialisering. Jeg fikk tatt hodebilde av dem i går kveld, så de er klare. Har vært en tur i Trondheim i dag, så fikk ikke tatt noe helbilde av dem. Vel, helt ærlig forsøkte jeg nå i kveld, men de var ikke så villig til å posere nå. Kommer i morgen i stedet :)

Chamiilon`s Xanthus (grønn gutt). Fremdeles den mørkeste og minste. Han er en veldig vakker gutt, som nok er mest lik på farssiden. Til nå har han og brun gutt vært litt roligere enn de to andre, men det blir mer og mer aktivitet i dem. De er tross alt bare fire uker, selv om jeg nesten glemmer det, for jeg syntes de er så for seg.

Chamiilon`s Xerius (brun gutt). Den største av dem pr nå, men blå er like bak. Han er en rolig gutt som hittil har vært mest fornøyd med å spise og sove. Selvsagt leker han med de andre i gården, og vandrer omkring der samme med dem. Han er veldig kosete, og kommer og legger hodet på fanget mitt når jeg er samme med dem. Veldig vakker gutt som nok blir den aller lyseste i pelsen, men med sort fin maske. Han har fremdeles brunt bånd rundt halsen, men det vises ikke på grunn av pelsen. Siden jeg ikke har noe brunt av det andre båndet, ble det et lysgrått i stedet. For den del så begynner det også å bli brunt, for den har tatt noen turer i matfatet ser deg.

Blå gutt som plutselig fikk navnet Chamiilon`s Xavier. Kanskje den som hittil har vært mest sosial av dem. Han er den som har vært litt mer våken mens de andre sover, og gjerne oppsøkt selskap av oss. Han er en skikkelig gladgutt og den lille halen hans logrer veldig ivrig. Så det spesielt når de var på stua i går. da gikk halen hans frem og tilbake i ett.

Chamiilon`s X-Factor, lille pia. Hun er også ei aktiv lita tøtte og liker veldig å få selskap av oss. Hun er så søt med de spesielle hvite tegningene sine. Jeg vurderte lenge på om jeg skulle beholde henne her, men bestemte meg for at hun skal få nytt hjem. Hun flytter til Trondheim når hun er gammel nok, og der vet jeg at hun får det bra. Jeg ønsker jo å beholde en valp fra hvert kull, men heldigvis så slår fornuften inn noen ganger, og får meg til å tenke meg litt om. Jeg kan ikke beholde alt, for det er mange andre som skal ha oppmerksomheten min her. 

Nina og Sandra med hver sin lille valp.

Det er godt når de er så store at man kan kose mer med dem

"Bestemor" Hanne som er forvert til Flora, har vært jevnlig på besøk både for å hilse på valpene og mora. Blir nok godt å få hjem Flora til jul, og da blir hun deres helt og holdent. Flora har hatt ett kull, og flere blir det ikke. Nå kan hun bruke dagene til å løpe i fjellet sammen med Hanne.

Så er det kveld, og lille brun sier god natt til dere alle her han ligger på hjerteputa 💛



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar