onsdag 15. desember 2021

8 ukers bilder, og de siste av dem før de flytter til nytt hjem

Ja da er tiden kommet. To av valpene har allerede forlatt redet, og de to siste reiser til helga. Mamma Flora drar også tilbake til de som til nå har vært forverter, men heretter blir de rettmessige eiere av henne. Kan jo si det så enkelt at jeg har i grunnen ikke store problemer med å føre henne over på dem, for Flora har et fantastisk hjem der. Familien har også fulgt opp Flora mens hun har hatt valper, og kommet på besøk en gang i uke hele tiden mens hun har vært her. Flora blir så glad nå de kommer. Hun er selvsagt vant til å være her også, men ikke noe er som å være hos de hun er mest glad i 💓 Flora har vært en god mor og gjort en fantastisk jobb med sine 4 små. Det blir det første og eneste kullet hun kommer til å ha. Lykke til videre gode jenta, men du kommer nok hit av og til fremover også av og til, når familien din ikke kan ha deg med på enkelte ferier.

Så var det valpene. Ikke bare ble de født i en viss rekkefølge, de reiser også på samme måte. Xanthus (Aiko) kom først til verden, og søndag flyttet han til sin nye familie. Xerius (Felix) kom som nummer 2, og han reiste tirsdag. Xavier (Sashi) reiser på fredag, og til slutt X-Factor (Luna) på lørdag. Man skulle tro at det var fryktelig når de reiste, men det trenger ikke være det. Klart det blir tomt, og det blir veldig rart. Disse små har jo vært livet mitt de siste 8 ukene, og man blir så utrolig stolt og glade i dem. De er som små babyer, og det er ikke noe man ikke ville gjort for at de skal ha det bra. Så tilbake til hvorfor det da ikke er så ille når de reiser, ja det er rett og slett for at de får så gode nye hjem. Jeg har truffet alle eiere før valpene drar, og jeg har sett den kjærligheten de allerede har fått for dem. Da har man det bare godt i hjertet sitt, og vet at man har gjort det riktige. Jeg kommer til å savne dem veldig, men tanken på at de vil bli til glede for noen andre, og at de vil få et godt liv, gjør alt mye lettere. Masse lykke til videre i livet, og jeg håper bade de små og familien får det godt fremover 💓

Så er det bildene, og jeg kan love at det ikke blir lettere å få tatt de jo eldre de blir. Det er mer som en dags jobb. Sitte rolig, hva er det? I hvert fall er det ikke noe de har gjort den siste uka, siste 14 dager. Da har det vært full fres med en gang de har våknet. De har vært noen skikkelige små deilige pøbler. Og selvsagt er de ikke noe bedre når bildene skal tas. Men...jeg fikk da noen greie bilder så får være fornøyd med det. Motivene er det jo ingenting å si på.


Hanne som er forvert og nå ny eier av Flora, er på besøk og koser med de små. Aller mest er det Flora hun koser med, og de to går seg en fin tur når hun er her. Har vært litt trist nå når Flora har vært så lenge borte, og det har blitt færre turer enn vanlig. Det er så rart med det, har man hund går man flere små turer man aldri ville gått ellers. De små er jo like mye "barnebarna" til Hanne, som de er til meg som er kennelbestemor. Jeg kan ikke få sagt det nok hvor glad jeg er for å ha gode forverter. Utenom Flora så har jeg Hera på for, og hun har også et like godt liv. Det finnes virkelig mange gode mennesker der ute som jeg er så heldig at de har tatt til seg hunder fra meg, både voksne og valper. Dere skal vite alle at jeg setter stor pris på dere


Chamiilon`s Xanthus "Aiko"

Kan vel ikke si annet enn at han er temmelig søt den gutten. Litt artig var det med navnet han har fått også. Når Nina var liten hadde hun nemlig en liten lekehund hun hadde med seg over alt, og den kalte hun Aiko. Hun smilte godt når hun hørte at denne valpen skulle hete det.

Han er fotogen rett og slett. Av de ekstremt mange bildene, ja jeg skal ikke nevne antall, så ble storparten fine. Lurer på om ikke det egentlig var nokså greit å få tatt bilder av han denne gang. Kanskje litt i sjokk etter at han måtte få et bad og en runde med føneren først.

Er det jul så er det jul. Ser forresten at nissen må ha vandret rundt på gulvet, for han har hundehår under føttene. Rart...

Går fint an å bruke nissen som hodepute også. Dette var de siste bildene som ble tatt til permen hans. 

Det ble tidlig morgen på meg for valpene skulle først luftes litt, så masse lek, og til slutt måtte Aiko få seg et bad. Så var det å ta bilder, og gjøre permen ferdig før de nye eierne kom. Nå er jo jeg slik at jeg jobber best under press, så alt var klart til han skulle reise.

Er ennå overrasket over at jeg faktisk fikk noen bilder hvor han stod fint.

Til og med to bilder. Ja an må bare ta de seierne man får. Aiko er e nydelig og kompakt liten gutt. Det står at han er sobel med mørk maske i stamtavlen, og det kan hende det blir slik. Han lysner nok en del, men kan hende han beholder noen mørke dekkhår. Alltid spennende å se hvordan de utvikler seg.

Aiko og sine nye eiere. Nå bor han på Skatval ved Stjørdal, og er begynt å slå seg til ro. Når de kommer i nytt hjem er det naturligvis en stor forandring for dem. På kjøreturen hjem var det litt sutring i begynnelsen, men han sov en god del av veien. Det er ikke bare bare å plutselig reise fra mor og søsken, men det er bare slik livet er. Nå er han begynt å bli litt mer aktiv, leker og spiser mer. Før det har gått ei uke skjønner han at dette er familien hans, og her skal han bo. Lykke til lille venn.


Chamiilon`s Xerius "Felix"

Gromgutten Felix. Kanskje den mest trauste av dem. Joda, han er vill nok han også, akkurat som de andre, men kanskje litt roligere. Han er den største av dem alle, så har kanskje følt på ansvaret 😁 Nei da. Han er en herlig gutt som man bare må bli glad i. Han kommer til å bli helt lys i pelsen akkurat som moren, og med mørk maske.

Han ser rolig ut her, men tro meg, det var han ikke mange sekundene av gangen. Jeg måtte si til han at han var den verste å ta bilder av denne gangen, men det var før jeg kom til de andre. De var selvsagt ikke noe lettere.

Så vakker og med så nydelig blikk. Jeg hadde ikke før fått han til  sitte, så var han opp på beina igjen. Da er det full fart til enden av sofaen, så jeg må passe på hele tiden.

Selv om de er noen småpøbler, så kommer nissen til Felix også. Nissen er god å mye, så da kan man like greit bruke den som seng.

Man skulle tro at når valpene får en helt ny nisse ved siden av seg, ville de være litt mer opptatt av den. Det var de ikke. Gikk ikke mange sekundene før den ikke var spennende lenger. Helt greit at jeg er alene når jeg tar bilder av disse, for hadde noen sett meg når jeg prøver å få kontakt med disse, så hadde jeg blitt sperret inne. Jeg prøver alle triks. Stiftemaskin, den klikker jo litt, papir, det knirker litt, pipeleker og ja alt jeg finner i nærheten. Et lite blikk på det, så er magien over. Da skal man røre på seg igjen.

Slått ut kanskje? Nei da. Ligger bare på ladning, så han kan terge på seg kennelmor igjen

Til tross for at han ikke liker å sitte rolig (forståelig) nok. så er han en god gutt. Det blir mange nusser og mye kos når vi driver på også, og man kan ikke annet enn å le av både dem og meg selv når vi holder på 😂

Kommer av de to andre etter hvert.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar