tirsdag 22. februar 2022

Tvillingene i Y-Kullet ble 3 uker på fredag.

 Bildene av dem ble tatt fredag, samme dag som de ble 3 uker. Bare jeg som er litt treg å legge de inn. Må vel innrømme at det er større motivasjon når jeg vet det er noen som venter på å få se bilder av dem. Jeg regner med at tispa blir igjen her, men vil finne et godt hjem til gutten etter hvert. Jeg har litt lyst å se hvordan han utvikler seg først. Det er to veldig rolige valper foreløpig. Dagen består av mat og søvn, så det er ikke mye liv der inne. De blir nok tregere når de er så få, enn når det er et større kull. Da må de sloss mer for å komme til den beste patten. Her er det bare å ta det med ro, for det er evig nok god til til å finne frem til den beste maten. Det har vært et utrolig enkelt kull. Livi er ekstremt flink til å fli opp etter dem, og tar seg av dem på aller beste måte. Hun er vel en av de som har vært mest sammen med de andre hundene mens hun har små valper, men det går ikke på bekostning av dem. Hun er med oss på tur hver dag, men vi passer på at valpene akkurat har spist når vi går. Det er godt for ei mamma å komme seg ut litt. Det var ikke akkurat noe enkelt å få tatt spennende bilder av dem, men det ble som det ble. Gutten løftet mer på hodet enn tispa. Uansett så viser det hvilke skjønnheter de er blitt.

To aldeles nydelige valper. De er bare 3 uker, men allerede fått så fine uttrykk. Jeg gleder meg stort til å se den videre utviklinga på dem. Tispa til venstre og hannen til høyre.


Chamiilon`s You 'n' Me (hannen)

Hodebilder må til på ukes dagene.

Han er så vakker denne gutten. Han var litt mer villig til å posere på bildene enn tispa var.

Heisan, ta gjerne et bilde til. Er det fint når jeg legger hodet litt på skrå slik??? 

Fargen på bildene er en utfordring. Noen blir helt mørke, noen blir brunaktige, og noen mer gråaktig. Hannen er veldig lys i pelsen, så det er nok de to første bildene som er mest riktig. Han er no bra skjønn her også. Ser ut som en liten St Bernhards hund med de fine tegningene i ansiktet.

Chamiilon`s You`re The One (tispa)

Hodebildene viser hvor nydelig denne jenta er blitt. De hadde akkurat fått litt startermousse, så det er litt matbart på henne. 

Ikke så veldig villig til å se på meg, så det er ikke så lett få frem det riktige uttrykket.

Sånn litt i mummitroll alderen nå. Jeg er veldig fornøyd med utviklingen hennes, og har stor tru på at hun blir ei flott tispe.

Hun har ikke så stort bliss i panna som broren, men det er et lite sjarmerende der.

Søskenkjærlighet.

Nå er man begynt å se hvor godt det er at det er minst to valper i kullet. De har så mye selskap i hverandre.

Litt artig å se. Hvis en av de er litt utrolig og drømmer, så kommer den andre å stikker nesen i pelsen som for å trøste. Å få være med på å følge opp valper på denne måten, er et privilegium. 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar