fredag 11. februar 2022

Y-Kullet 2 uker

 Nå er det selvsagt klart for 2 ukes bildene. Egentlig er det litt rart å legge inn bilder og oppdatere valpekullet denne gang. I andre kull har jo de fleste valpene blitt reservert tidlig, så da har de nye eierne fulgt med på bloggen. Det er jo trivelig å bli kjent med å følge med på utviklingen etter hvert som de vokser opp. Denne gang har jeg ikke klart noen nye eiere, så jeg vet egentlig ikke om jeg rett og slett bare snakker til meg selv. For så vidt greit det og, for denne bloggen blir først og fremst historie, hvor jeg kan gå tilbake å finne fakta om de forskjellige kullene. Det er jo kun to valper i Y-kullet, og tispa planlegger jeg skal bli igjen her hos oss. Jeg har lenge ønsket meg ei tispe etter Livi, og med Nilsson som far, så blir det alt jeg kunne ønske meg bak dem. Hannen blir jeg å selge etter hvert, men jeg har litt lyst å følge med på utviklinga hans før jeg bestemmer meg for noe. Så... i mellomtiden får jeg bare fortsette å prate med meg selv 😏

Hannen - Chamiilon`s You 'n' Me.

Om jeg skal se det selv, så syntes jeg han er utrolig vakker. Han har så flotte tegninger i ansiktet og nydelig farge. Jeg er veldig spent på den videre utviklingen.

Nydelig mildt uttrykk. Jeg var litt spent på om han fikk åpnet øynene helt før jeg skulle ta 2 ukes bildene, og det ordnet seg jo. Fremdeles er jeg ikke blitt skikkelig kjent med valpene, for de er så rolige i valpekassen. I løpet av noen dager begynner de å høre også, og da blir det gjerne litt mer liv over dem.

Arrow, som jeg må kalle han inntil videre på grunn av pilspissen i hodet/panna, er en liten tykk klump med så vakker farge. Han kommer til å bli helt lys, og jeg tror han vil beholde litt av den sorte maska.


Tispa - Chamiilon`s You`re The One

Ja jeg håper virkelig hun er den riktige. Nå har jeg ventet lenge på ei tispe etter Livi, så det skal mye til for at hun ikke skal bli igjen her hos oss. Nina og jeg driver på å diskutere navn til henne, men hun mener vi skal vente til valpen blir eldre for å se hva som passer. Sikkert fornuftig. Det må være et Engelsk navn mener Nina, så vi får se. Pr i dag er vel ikke hun like spennende som hannen i uttrykket, men jeg tenker hun kommer etter hvert. Hun er jo vakker allerede.

Tispa har bare så vidt åpnet øynene. Tenker at i morgen allerede er de like store som på hannen. De får et helt annet uttrykk da. Hun er mørkere enn hannen i pelsen, men blir nok helt lys som voksen. Hun vil nok også beholde en del av den mørke maska. Som jeg gleder meg til begge disse to blir litt eldre.

De er litt spesielle når de akkurat har åpnet øynene. Det blir litt blåhvit glans i dem, og de klarer ikke å feste blikket i det hele tatt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar