tirsdag 8. mars 2022

Valpene 5 uker sist fredag.

 

Det ble selvsagt tatt bilder av valpene den dagen de ble 5 uker. Det er bare jeg som er treg med å legge de inn. Eller for å si det slik. Jeg tok haugen på med bilder fredagen, men var ikke veldig fornøyd med dem. Lyset ble ikke helt riktig. Så da var det bare å prøve på nytt dagen etter, og da gikk det bedre. Dette bilder er fra fredag. Jeg skjønner egentlig ikke helt hva som skjer når jeg tar bilder, for jeg får aldri rette farge på teppet eller valpene. Men, det får bli som det blir. De er nå temmelig søte uansett. Denne dagen fikk de komme på stua også for første gang. Litt skummelt, men det gikk egentlig greit. Katta Rufus kom også å hilste på dem. Først og fremst så kommer portrettbildene av dem, så kommer andre bilder lenger nede.

Chamiilon`s Yours Truly. (gutten)

Ja det stemmer....jeg har byttet navn på han. Det ble litt lettere med Yours Truly, enn You 'n' Me. Så syntes jeg det er litt fint også. Noe kallenavn har han ikke fått ennå, for han har ennå ikke fått ny eier. Jeg har vel i grunnen vært litt tilbakeholden ved forespørsel, for jeg har ønsket å se hvordan han utvikler seg. Det er jo gjerne et lite håp om at en god hund av og til stilles ut også. Foreløpig så syntes jeg rett og slett at han er "dritfin" 😂 Jeg er temmelig forelsket i han, og han virker lovende. Han er en trygg og tøff liten gutt. Det begynner vel å bli på tide å prøve å finne et hjem til han. Det er første gang jeg ikke har hatt noen som har reservert en eller flere valper når jeg har lagt ut bilder. Det er jo litt morsommere når noen har litt eierskap i bildene som blir lagt ut. Nina var så snill å holde valpene så jeg fikk ta hodebilde av dem. Hun hadde så fin rosa jumper på seg, så da ble det rosa bakgrunn på gutten også.

Han har et utrolig artig bliss i panna. Det vil nok være der når han blir voksen også, men han blir helt lys i pelsen, så det vil ikke vises så godt.

Nydelig er han i hvert fall, det er det ingen tvil om.

Han ser allerede flott ut i kroppen. Står stødig på alle fire.

Ikke veldig begeistra for å bli fotografert akkurat her, så ørene ligger litt bakover. 

Så ett til bilde. Ikke den dagen de var mest ivrig å posere på.

Chamiilon`s You`re The one

Denne tøtta blir nok her hos meg. Jeg har ventet lenge på ei tispe etter Livi, så hun må jeg ta godt vare på. Hun er ei aldeles nydelig og kosete lita frøken. Begge de to valpene, ligner på faren på det området. Nelson er veldig kosete, og legger bestandig hodet inntil når han skal kose. Det samme gjør disse to også. Hun var litt mer usikker enn broren når de kom ut på stua, men er blitt tøffere etter hvert. Jeg er veldig spent på videre utvikling på henne.

Litt oppspilt når det begynner å blinke i blitsen.

Hun kommer til å bli helt lys i pelsen akkurat som broren, når hun blir voksen. Han er helt blond nå, men det vil hun og bli etter hvert. Hun vil nok også beholde noe av den mørke maska.

Jeg har faktisk ennå ikke helt klart å komme på et kallenavn til henne. Var veldig innstilt på Chalet et stund, men jeg vet ikke helt. Nina vil jo gjerne at det skal være et Engelsk navn, så vi får holde oss litt der.

Ikke så veldig ivrig på å gjøre så mye ut av seg på bildene, men man kan jo absolutt se hvor skjønn hun er.

Litt andre bilder fra samme dag.


Måtte bare ta et bilde for å vise sovestillinga til gutten. Slik ligger han stadig vekk. Teppet har jeg der slik at Livi skal få litt privatliv når hun skal servere fra melkebaren.

Solskinn i stua, og da er det greit å innta frokosten der.

Fremdeles litt vel spennende med alt det nye, men det kommer seg etter hvert.

Jammen meg godt å ha mamma Livi der som kan passe på.

Litt eventyrlysten er man også. Skal jo gjøre seg kjent i huset. Det teppet som de går på ligger der kun for dem. Ser ikke så pent ut med teppe opp på teppe, men det er godt for små foter å ha et fast underlag.

Gutten.

Ett til av han også gitt, der han ligger blant lekene i valpegrinda.

Begge valpene var ivrig på å hilse på Rufus, men når jeg kom tilbake med kameraet, var gutten gått videre. Uansett litt artig å se hvor tøffe de var sammen med han. Her er det tispa som hilser litt ekstra. Rufus er veldig forsiktig med valpene når de er så små, men jeg må passe på likevel.

Rufus elsker å vaske hundene, og valpene fikk også litt kattevask.

Han er bra fin, gutten- Ingenting å si på halefestet i hvert fall.

Så godt å søke trøst hos mamma når man begynner å bli sliten etter alt det nye.

Livi er ei fantastisk mor, akkurat som moren hennes Mimi, var. 

Like før de skal tilbake i sine trygge omgivelser på valperommet. Mange inntrykk å fordøye første dag ut i den store verden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar