onsdag 7. september 2022

A2 kullet 7 uker i går.

 Det blir A2 teker jeg, siden jeg har hatt ett med A fra før. Det vil ikke ha noen betydning for stamtavlenavnet eller annet, men kun for meg selv. I går var de to 7 uker, og de vokser seg bare finere og finere. De er også veldig tøff og med på det meste. For et par uker siden virket de litt mer beskjeden enn det andre kullet, men nå er de veldig oppmerksomhetsyk. De har endret seg fra å se ut som angoramarsvin til å bli små tibber. Fremdeles angora da, for de har mye pels 😂 Men nå begynner man å se at de faktisk har fota, og begynner å strekke seg litt både i bena og kroppen. Størrelsesmessig og vekt har vært helt perfekt for alderen hele veien. De er utrolig flinke til å spise, og det er ingen bakdel. Mamma Steffi byr på litt fra melkebaren av og til, men jeg tror det er temmelig tomt der. Hun liker likevel å være inne i valpegården sammen med dem, og leke med dem når de er ute. Hun er mamma selv om det ikke er noe melk å by på. Det er to sunne friske valper, og det fikk vi bekreftet hos veterinær i dag. De var veldig flinke når de fikk vaksine, men kom et lite hyl når de ble chippet. Jeg forstår det godt, for den nokså tykk den nåla som skyter inn chippen. Nå er det i hvert fall gjort, og alt i orden. Valpene har fått helseattest og pass. Så er det bare å vente på stamtavla, og den kommer nok i løpet av 1 uke. Hannen har ennå ikke fått noen familie, men så har jeg ikke gjort noe for det heller. Jeg er litt i tenkeboksen på om jeg skal beholde han selv. Om det blir slik må jeg nok finne en forvertsfamilie til han. Før jul kommer Nilsson hjem, og det er ikke optimalt med to hanner når en har tisper også. Vi får se. Dukker det opp det rette hjemmet, så kan det hende jeg selger han. Begge valpene i dette kulle er veldig lovende. Tispa er jo supersøt, og begge to har så fin holdning. To herlige små ramper. Så var det 7 ukes bilder. Syntes det ble noen gode av dem denne gang 😄


Dette var jo et supersøtt bilde, så det må selvsagt med. Hadde feil innstilling på kameraet, så alle bildene jeg tok denne gangen, og det var mange, ble brune. Måtte ta nye senere på dagen

Er jo litt søtt dette også.

Her er de rett og slett bare fine begge to. De er så herlige.

Ok, nesten likens som det forrige, men hvis man ser nøye etter er det ikke helt likt. Så det får bli med det også.


Chamiilon`s All In One


Nydelige gutten som jeg kaller for Alec inntil videre. Det ble nesten sort/hvit bilder her, men han kommer til å bli mer gylden etter hvert.

Han er kompakt og fin i kroppen, og har ei nydelig holdning. Må vel innrømme at det kunne vært morsomt å se han i utstillingsringen etter hvert. Om det blir med meg eller noen andre, får tiden vise. Eller så dukker det plutselig opp noen jeg ønsker å selge han til. Jeg har heldigvis all verdens tid å tenke på.

Rett og slett vakker, ikke sant. Se det yndige uttrykket hans.

Jo da, han ligner på et lite lykketroll med all den pelsen, men det er ikke den verste sammenligningen.

Han har en elegant måte å ligge på med bakfoten 😂 Slik ble han på alle bildene.

Alec er en forholdsvis rolig gutt. Med på lek og rampestreker, men begge i dette kullet virker litt roligere enn kullet før. Det kan hende det er fordi de bare var to, mens de andre var fire.

Det er fire valper her enn så lenge. To fra hvert kull. Alle går sammen, og finner på tin ute. Du ser likevel at det blir to og to i lek, og da er det de to minste sammen og de to største. Han er en skikkelig koseklump, som vil opp på fanget å kose. Rett og slett en herlig tibbegutt 💕


Chamiilon`s All You Need "Nala"


Rett og slett noe av det yndigste jeg har sett. Hun er sukkersøt som ei lita dukke.

Tidligere så gikk nesten hode og kroppen i ett på grunn av pelsen, men nå ser man at hun holder på å utvikle seg til ei vakker tibbejente. Litt mer lengde på kroppen, og nydelig holdning.

Jeg kan nesten ikke se meg mett på henne. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å beholde henne, men nå får hun en superflott eier som kommer til å stelle godt med henne. hvem vet, kanskje vi ser henne på valpeshow etter hvert 😉

Bare se på henne. Hun har en nydelig lys farge i pelsen, og den kommer til å bli enda lysere etter hvert. Hun får beholde mye av den mørke maska.

Nala er ei skikkelig godjente. Løfter du henne opp, legger hun hodet helt inntil deg. De har to flotte foreldre. Pappa Agaton er veldig rolig. Steffi kanskje litt mer leken, men hun er supersosial. Når det kommer folk hit, er det hun som skal ha oppmerksomheten.

Hun har et litt bedårende uskyldig blikk. Jeg regner med at det vil bli mer rampete etter hvert.

Lille hjertet. Man får bare lyst til å løfte henne opp å kose skikkelig med henne. Jeg gleder meg veldig mye til å følge med utviklingen hennes.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar