torsdag 7. mai 2015

Valper født 05.05.15. H-Kull 1 hanne + 4 tisper

Keld / natt til 4 mai begynte Lona å vise at noe var på gang. Det vistes på henne hele mandagen, og på kvelden var hun tydelig dårlig. Hun begynte å presse i 11 tiden om kvelden. Etter ei stund så jeg en pose på vei ut. Jeg trodde først det bare var vannpose, men så etter hvert en liten haletipp der. Valpen kom ikke lenger ut, og det virket som om den satt fast. Etter ei stund ringte jeg veterinæren, og vi avtalte at jeg skulle komme dit. Under hele turen som varer i 20 min, kjente jeg at posen ikke var kommet lenger ut. Akkurat når jeg stoppet utenfor veterinærkontoret, presset Lona en gang til og plutselig lå valpen der. Den og Lona lå godt inne i et teppe. Jeg måtte bare inn på veterinærkontoret å gi beskjed om at jeg ikke trengte hjelp, og kjørte raskt hjem igjen. Lille jenta som var født hadde det godt og varmt i bilen sammen med mamma. Nå hastet det å komme seg inn, for lona var begynt å presse igjen. Jeg rakk akkurat å komme inn og få lagt henne i valpekassa før valp nummer 2 kom. Etter da kom de andre tre på rad og rekke. Fødselen gikk veldig greit. Kan hende det var den humpete gårdsveien vår, som fikk løsnet den valpen som ikke kom ut. Alle valpene tok greit pattene, og alt har gått greit hittil. Håper det fortsetter like bra :)
 
En liten klynge med gull.

Jentene har fått på seg bånd, men ikke gutten. De har forskjellige farger nå, men regner med at alle kommer til å bli lyse som voksne.

Ro og harmoni i valpekassa. Lona er ei veldig flink mor.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar