lørdag 3. januar 2015

Valpene 3 uker..... for flere dager siden :)

Bildene ble tatt da valpene var 3 uker, men jeg har ikke fått lagt dem ut før nå. Fremdeles mye julegreier, og bursdag til Nina har gjort at tiden går fort. Valpene har fått sin første ormkur nå. Jeg bruker å gi det til dem da de er 3 - 5 og 7 uker. De har også fått sin første kloklipp som gikk veldig greit, og fått smakt på fast føde. De får en liten "ert" med karbonadedeig hver dag, for å venne seg på å spise. Snart kommer jeg til å sette inn ei matskål med veldig oppbløtt starterfor. De har nå begynt å røre mye mer på seg. Når mor kommer til valpekassen er det skikkelig vandring frem og tilbake. Nå tisser de så det holder også der :) Tidligere kunne en ikke se noe for mor fikset det, men nå er de blitt så store at det går ikke lenger. De er så oppmerksomme og allerede veldig trygge. Når vi kommer inn kommer de løpende bort til oss. I dag skal jeg utvide plassen deres, så de får mye mer plass. De begynner å trenge det nå. Da blir det også greiere å sitte inne hos dem, og også lettere å ta bilder av dem. Det er ei herlig valpetid fremover nå :)
Valpene er så jevne og like på mange måter, at jeg ennå ikke har klart å få fordelt navnene deres. Regner med å bli mer kjent med dem nå når de får større plass :)
 
Grønn gutt og fremdeles den mørkeste i kullet.

Orange tispe som allerede har fått navnet Gold Jewel.

Gul gutt som er veldig frempå.

Lilla gutt som er en sjarmør.

Blå gutt som fremdeles er den tyngste virker veldig rolig og stødig.

Her ligger de rolig, men det er mye fart i dem nå. Det er så herlig å sitte ved valpekassa nå og bli bedre kjent med dem. Hva skal man med TV når en har slik underholdning :)
 
Regner med at det kommer flere bilder i dag etter at jeg har fått utvidet til dem :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar