torsdag 14. september 2017

Endelig litt flere bilder av de små. Disse er fra i går.

Natt til i går kom jeg hjem etter noen dager i utlandet, og skal si valpene hadde forandret seg. De var plutselig blitt så store 😍 Jeg tror jo egentlig at det bare er meg som kan ta vare på valpene her i huset 😀, så jeg reiste med litt motstridte følelser. Det ble gitt mange instruksjoner til de her hjemme som skulle passe på dem. Selvfølgelig var det ingen grunn til bekymring. Valpene var gode og runde, glade lykkelige og aktive. Så der kan man se at man er ikke helt uunnværlig. Nå begynner det å merkes at det er 6 valper i gården. De er utrolig flinke å spise, og ja det vises på det som kommer ut også. Det er mye plukking av bæsj i valpegården nå 😛 Det skiftes ofte til dem, minst en gang for dagen, så de har det rent og fint uansett. Når jeg kom hjem begynte jeg med tørt tørrfor til dem, og det falt i smak. Nå knaser de på det, og tennene får prøvd seg skikkelig. Her kommer en del bilder fra livet i valpegården når valpene nærmer seg 6 uker. 

I går fikk de komme på stua for første gang, og det gikk over all forventning. De var så tøffe og trygge, og var ikke redde for å utforske den nye verden. Det er veldig morsomt når valpene kan være på stua, men det blir mye mas da. Når de først har fått smaken på det "frie" liv, så skal de dit hele tiden 😊 Det er ei utrolig artig tid fremover nå. Her er det grønn gutt som sitter, og blå bak han. Den ene valpen forvillet seg under sofaen, og da ble mamma Ayliz fortvilet. Jeg måtte hjelpe med å få han ut. Var nok litt spennende for mammaen også, når hun ikke lenger hadde like stor kontroll på de små. Det tar ikke lang tid før alle er trygge på dette.

Mye liv og mye rot i valpegården nå. Tørrforet var spenennde gitt, og veldig morsomt å spre det utover.

Lilla gutt.

Lilla gutt har tatt rotta på ei løve.

Lekene er mye brukt nå. Det klør godt i de små valpetennene, så da er det fint å ha noe å gnage på.

Lek i hula også.

Ei rolig stund.

Hva skjer a...

Det begynner å bli tøff lek mellom dem nå. Den er med på å forberede det voksne livet deres. De kan ikke gå ut som noen pingler.

Grønn gutt fremst.

Grønn og svart gutt.

Gønn, svart og gul.

Hvor blir det av mamma. Hun skal ikke røre mye på seg utenfor valpegården, før de er fremme og maser

Bra søt ja. Grønn gutt.

Blå gutt titter frem.

Full fart og fullt kaos.

og masse lekeslossing.

Gul gutt er veldig opptatt av å komme seg bak den hvite greia. Kan ikke helt skjønne hvorfor den skal være der.

Blå gutt fremst.

Nå skal du få, sier hvit til blå gutt.

Der tok jeg deg.

God underholdning å sitte å se på de små.

Ryddig og fint til dem her.

Så kommer Nina og sier godnatt til dem. Hun har dusjet og er klar for sengen. 

Vi vil ha kos.

Blå gutt elsker å ligge slik.

Mer matkaos.

Gul gutt.

Så kommer mamma. Noen kryper opp for å komme til. Jeg kan se at Ayliz gruer seg litt til å gå ned til dem. Det er ikke bare bare å ha seks små med vampyrtenner som henger i pattene.

Men, men valpene må ha mat, så da er det bare å trø til. Det er for det meste stående buffet nå, for ellers er det ikke plass til alle. Jeg gir de mye geitemelk også nå, så det skal bli lettere for Ayliz.

Det var et trøtt gjeng som skulle tas bilde av. Veldig sløve i blikkene her.


Blå til venstre, og grønn til høyre.

Hvit til venstre, sort til høyre.

Gul til venstre og lilla til høyre.

Denne var god å bite på. Lilla.

Det er godt med geitemelk. Den orange matskåla har jeg hatt siden første valpekull, så det er mange valpetenner som har gnagd på den.

Gul gutt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar