lørdag 16. september 2017

Valpene 6 uker

Ja det var i går de ble 6 uker. Det er reinsjakt tid her hjemme nå, så det betyr at jeg er alene denne helga. Herren i huset med sønner er langt opp på fjellet, så det ble ikke så lett med bilder. I går badet jeg hele gjengen, og det tar litt på tiden. Jeg tok to og to hver gang de var våkne, og før jeg var ferdig med alle var det sent på kveld. Derfor har jeg brukt dagen i dag på å fotografere. Jeg bruker å lage kollasj når valpene er 6 uker, så da må det en del bilder til. Det er ikke lett å få til når en er alene, for det er futt i disse gutta. Sitte rolig mens matmor tar bilder er i hvert fall ikke aktuelt. Skal si jeg er svett mens jeg driver på. Få de til å sitte rolig, zoome inn og klar til å knipse...ja da er de ikke på plassen sin lenger. Det ble til slutt noen bilder, som jeg håper jeg får lastet opp. Det har nemlig skjedd noe rart med PC min. Bilder, dokumenter, Office, Outlook, bilderedigeringsprogrammet jeg bruker, alt er forsvunnet. Til og med Google chrome som jeg bruker mest. Nå kan jeg drive på litt på pc, men den henger seg fort opp. Må derfor prøve å få lagt inn før det henger seg opp igjen. Må bare nevne at jeg er ennå ikke ferdig med alle valpene. Rekker bare to av gangen før det er sovetid igjen, for det er jammen litt av en maraton å bli ferdig med en valp. Kvaliteten er ikke akkurat det beste siden jeg er alene, men noen bilder ble det i hvert fall. Hodebilder håper jeg å få i morgen når jeg får folket hjem igjen. Legger ut bilder av de fire jeg har fått bilder av foreløpig, så følger jeg opp med de to siste neste gang de våkner.


Blå gutt - Chamiilon`s Magic Dragon

En nydelig liten sjarmør. En nokså rolig og selvstendig gutt. Han er selvsagt med på leken og gjør sitt for å rote i valpegården. Veldig trygg da han fikk komme inn på stua, og i det hele tatt en modig liten kar. Badingen gikk fint. Føningen var litt mer skummel, men det gikk forbausende bra. Den av gutta som nok blir lysest. Han var den letteste ta bilde av. Klarte å være litt rolig i perioder.







Hvit gutt - Chamiilon`s Macho Man

Hvit gutt, som nå har fått blått halsbånd. Jeg har ikke hvite, så da måtte han få en annen farge. Etter at jeg badet dem, fjernet jeg fargebåndene og tok på halsbånd de skal få med hjem. Denne gutten var det en prøvelse å ta bilder av. Ikke snakk om at han skulle sitte rolig, og i hvert fall ikke stå. Alt annet var mye mer interessant. Han er en selvstendig og trygg gutt. Trenger ikke menge seg med de andre hele tiden, men er i aller høyeste grad med på leken. En herlig type.







Gul gutt - Chamiilon`s My Choice

 En vakker gutt som fremdeles er den mørkeste i kullet. Veldig trygg og sosial. En av de første som møter opp når det kommer folk. Han er veldig tøff på stua, og tar nye utfordringer på strak arm. Han var som den hvite gutten, et mareritt å ta bilde av. Kanskje litt lettere enn den forrige. Er man nysgjerrig på alt rundt en, ja så er en det. Spennende å få sitte på sofaen helt alene. Det er nesten å gjenta seg selv når jeg sier de er trygge, for alle er virkelig det. Halen er oppe på dem hele tiden, uansett hva de skal gjøre. Litt kjedelig med bading, men det gikk greit. Ingen av dem var spesielt glad i føneren, men det er slette ikke de verste valpene jeg har vårt bort i på det området heller.








Grønn gutt - Chamiilon`s Moonlight Love

Grønn gutt er en rolig og sindig kar. Helt med på leken han også, men kan trekke seg litt tilbake å ta en cowboynap mens de andre fortsetter. Som de andre er også han veldig trygg, og går på nye utfordringer med godt mot. Bading og føning taklet han som de andre valpene, så det gikk veldig greit. Han er en skikkelig godgutt. Fotograferinga av han var vel ikke den verste av dem, men det var ikke greit å sitte å posere lenge av gangen. Kjempespennende å få være oppi sofaen.








Sort gutt - Chamiilon`s Made Of Honor

Sort gutt er blitt brun gutt når det gjelder halsbånd. Eller han blir fremdeles omtalt som sort😄 Han er kanskje den mest sosiale av dem, og det har han vært helt fra begynnelsen. Den som har vært mest frempå, og gjerne ville leke mer når de andre skulle sove. Han er også blitt den tyngste av alle valpene, men de er i grunnen nokså jevne. Eller sort, gul og hvit er de største, mens grønn, blå og lilla ligger litt under. Det er noe som kan forandre seg mye til de blir voksne. Sort gutt er en veldig sjarmerende kar, og har ett litt "forbauset" uttrykk når han ser på en. Lys i pelsen, men mørk fin maske. Nå er valpene våken igjen, så da må jeg raska på å få tatt bilde av de to siste 😏







Lilla gutt - Chamiilon`s Moment In Time


Sistemann og minstemann i flokken. Selv om det nå er litt forskjell på han og de største gutta i vekt, er det ikke det i hodet. Forresten ikke så mye i størrelse heller. Han har nok bare litt lettere benstamme. Et skikkelig sjarmtroll som mer enn gjerne vil ha litt kos. Litt skummelt å gå på det glatte gulvet første gang vi var på stua, men det gikk fort over. Han løper som en villing der sammen med alle de andre. Han er først til matfatet etter at de er ferdig med forretten hos mamma Ayliz.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar