tirsdag 5. september 2017

Litt kaosbilder fra i går.

Ikke så lett å få de gode bildene av valpene. Hvis jeg setter meg ned sammen med dem, har jeg alle på fanget plutselig. Blir ikke noe bilder av det. I tillegg er snora på kameraet veeeeldig populært, så der har jeg noen valper hengende. Litt situasjonsbilder blir det likevel av dem. Alle valpene her er veldig sosiale og aktive. Det er lek, løping og spising om en annen. Fremdeles sover de mye i mellom slagene. Jeg må le litt av meg selv noen ganger. Mye av livet dreier seg om bæsj nå. Tar meg selv i å tenke... så bra, skal du bæsje nå...oj det var en fin fast bæsj... ja slik blir det når man har denne hobbyen. Jeg er sikkert litt i overkant kontrollfrik og opptatt av valpekulle som kommer. Hver gang sier jeg til meg selv, at denne gang skal jeg holde meg litt mer unna. Slik blir det bare ikke.

Mat mat. Ikke så lett å få til bilde av bare en og en, så da må jeg benytte sjansen selv om det blir mye med matskåla.

Jepp enda mer mat. Her er det blå som forsyner seg.

Lilla i farta.

Må bare forte meg å ta... en valp for seg selv. Lilla gutt her. Hundesenga er godt brukt som dere ser. Valper i alle kullene jeg har hatt, har gnaget på den.

begynner å bli brtale med lekene, og drar de etter seg 😁

Ene sønnen i huset, Martin er og besøker valpene. Og ja...dopapir er nødvendig å ha i nærheten. Det kommer noen bæsjer nå, og jeg må plukke dem opp med en gang. Klarer ikke å tenke på at de skal bli liggende der lenger enn nødvendig. Martin skal være "barnevakt" til de små et par dager i neste uke når jeg er bortreist.

Det blir en del sittende eller stående buffet nå. Etter hvert blir nok Ayliz stående under mesteparten av måltidene. Ikke så lett å få plass til alle ellers.

Nina må ha sine kosestunder med de små.

Gul gutt som får en ekstra kos her.

Hmmm, det var litt høyt å gå ut denne veien.

Masse lek for tiden.

Hva er det du stirrer på... tror det er det de tenker. Gul gutt som sitter der.

De har fått RC startemousse hittil, og det har de slikket godt i seg. I dag ville jeg forsøke oppbløtt starterfor, og da gikk det virkelig unna. Det falt i smak hos alle. Jeg måtte sette inn ei større matskål til dem, så det ble plass til alle rundt.

De spiser gjene litt på skift ennå. Etter hvert blir det enda mer fart og konkurranse om maten, så da har jeg større matskål på lur. Egentlig har jeg ikke hatt bruk for større matskål de siste kullene, for valpene går fort over på å spise foret tørt. Når de ha fått tenner setter jeg inn ei skål med tørt starterfor, og da foretrekker de bestandig det. Fra de er 6-7 uker spiser de bare tørrfor.

Nå er det min tur sie lilla.

Skal vi orke noe mer nå....

Nina har satt ei lita hule inn til dem, og det er populæt. Gul gutt som sitter der inne.

Artig å se når flere prøver å pesse seg inn der. Selv mamma Ayliz forsøkte på å komme seg inn, men hun måtte bae innse at hun var for stor.

Der var visst en ny leke. Den må utforskes.

Oj så travelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar