torsdag 3. mai 2018

N-Kull. Bilder fra mandag, da de var 5 uker

Nå er de blirr skikkelige valper, med masse lek og kos. Hva skal man vel med TV når en har slike å sitte å se på. De er alle blitt flink å spise oppbløtt tørrfor, drikker vann som bare det, og får litt geitemelk ekstra. Tilde er fremdeles veldig flink med dem, og gir det de skal ha av stell og melkebaren. De er nå en del på stuen, og der trives de godt. Der er det løping og lekeslossing. De får masse sosialisering nå, og er veldig trygge. Jeg har plukket ut de navnene de skal ha, men hvem av guttene som skal hete hva vet jeg ikke ennå. Navnene blir Chamiilon`s Now And Forever, Chamiilon`s New Dream og Chamiilon`s Northern Light. De er nå forhåndsregistrert i NKK,, og har fått sitt eget reg.nummer. Tispa skal hete Chamiilon`s Naughty But Nice. Alle valpene tegner godt, syntes jeg. En av hannene er fremdeles ledig for rette hjem. Nå blir det en del valpespam, for jeg tok en del bilder når jeg først var i gang :)


Turkis gutt er føst ute.


Blå gutt er fremdeles den mørkeste gutten, men har lysnet mye. Han har hvit hake, og veldig hvitt bryst. En nydelig gutt. Han var litt skeptisk først da han kom på stua, men det gikk fort over. Han er minst av guttene, men det skiller ikke så mye på dem. Jeg syntes han har mye fra pappa Tino, og det er ikke det dummeste å ha.

Veldig pen.

Er ikke så ille til å stå med tanke på at han bare er 5 uker. Ofte er de litt gele i bena da, men han er størdig og fin.

Så må man jo posere litt.

Litt balltrening er på plass når en er blitt 5 uker.

Ja slik skal man gjøre det.

Hmmm, den smaker ikke så verst heller.

Et herlig bilde syntes jeg.


Så er det Brun gutt


Veldig pent hode og uttrykk. Han er den største av guttene, men de andre ligger ikke så langt bak. En kraftig liten plugg. Han er den som var roligst da han var mindre. Mens de andre begynte å leke litt og røre på seg, var det bare mat og søvn som stod i hodet på denne karen. Men plutselig våknet han, og ble minst like kvikk som de andre.

Rett og slett en deilig gutt.

Ståbildet ble vel så som så kvalitetsmessig, men han er da nokså flink her.

Posere litt for fotografen. Egentlig nokså lett å ta bilde av, for han sitte nokså rolig. I hvert fall til å begynne med,

Jepp, en skikkelig søtnos.

Så må han og lære å drible med ball.

Eller bare sitte ved siden av og se pen ut. Funker det og.

Nå er det vel i grunnen nok, nå går jeg.


Siste gutt ut, er den med Grønt bånd.


Han er en skikkelig søtnos, men jeg syntes ikke jeg får det så godt frem på bildene. Han er litt "rotete" å se på. En veldig frempå og uredd gutt, men masse sjarm. Tror han også har mye fra fars siden. Er en maskulin gutt, selv om han ikke er så kraftig som den brune.

Full av sjrm i hvert fall.

Han er velig lett å stille opp, og stod veldig pent her.

Ble da strekk på bakbena. Ikke helt beregna, for det var vel mer at han skled bakover med dem. Men man ser her at han er godt vinklet bak, og har fin reisning og nakke. Han ser veldig fin ut når han stiller seg selv på gulvet også.

Der var jammen meg ballen igjen. Egentlig var den Nina sin da hun var baby, men kommer godt med til valpene også.

Litt øyne på kryss og tvers ennå, men det retter seg.

Den lyseste av guttene, men med veldig fin mørk maske. Jeg liker han.

Så var det takk for i dag. Nå er det nok bilder, mener han.


Sist men ikke minst, Rosa tispe.

Eneste jenta, og den minste av valpene. At hun er minst betyr ikke at hun er svakest. Hun brøyter seg frem, og tar guttene som bare det i lekeslossing. Hun har fått navnet Chamiilon`s Naughty But Nice, og det navnet set ut som det passer perfekt. Ei skikkelig gladjente, som hopper og spretter litt. Utrolig tøff av seg. Nina kaller henne for Steffi, og håper at hun får beholde den. Vi får se hva fremtiden bringer.

Søt som sukker...eller honning. 

Utrolig lett å flink å stille opp. Hun har en nydelig outline allerede, med fin nakke og reisning. Blir spennende å se videre utvikling.

5 uker og står så fint, men kan hende det blir vanskeligere når hun blir større.

Fremdeles øyne på kryss og tvers, men det retter seg etter hvert.

Bare sitter her og ser søt ut.

Det går faktisk an å klatre på den ballen altså.

Se på meg da. Jeg skal kaste ball.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar