tirsdag 21. mars 2023

7 ukes bildene.

 Ok, 7 uker + et par dager på bildene. Jeg reiste bort lørdagen de ble 7 uker, og måtte vente til mandag med å ta bilder av småjentene. De vokser se bare skjønnere og skjønnere, og blir bare artigere og artigere å ha med å gjøre. Bonnie Sky er nok den som er mest frampå av disse to, og Bonnie Bee den litt mer beskjedne typen. Det tok litt tid før Bee torde å bevege seg utenfor teppene, men nå løper hun mer eller mindre over alt hun også. Sky fører an og Bee følger etter. Begge to er veldig flinke til å spise. Både tørrfor, og oppbløtt tørrfor med någet attåt går ned på høykant. De er ikke hele tiden favorittpikene mine, for de har fått det for seg at dagen bør starte klokken 04:30 om morgenen. Da er det fullt spetakkel til matmor orker å stå opp med dem. Heldigvis varer ikke den lekestunden så lenge, så etter ca 1 time kan jeg snike meg til litt søvn igjen. Helt til klokken 06:30 for da skal Nina opp fordi hun skal på skolen. Slik går nå dagene. I dag fikk de komme ut i snøen, og det gikk overraskende bra. Ingen nøling på noen av dem, og full utforsking av den nye verden. Begge fikk gjort det de skulle ute, og nå blir det ut hver gang de vil på do. Når de blir vante til det, så SKAL de ut å gjøre fra seg. Da har de ikke lyst å gjøre noe inne i det hele tatt. Av erfaring vet jeg at de blir veldig flinke til å si fra. Det er virkelig to herlige tibbejenter 💕


Chamiilon`s Bonnie Sky

Levi mitt barnebarn på 3 1/2 år, syntes hun har verdens beste navn. Sky, det samme som en av "hundene" i Paw Patrol, som er en av yndlings seriene på Netflix. Hun passer veldig godt til det navnet,

Når jeg tar bilde av valpene setter jeg de på sofaen, så sitter jeg på gulvet rett foran. Da har jeg full kontroll slik at de ikke ramler ned. Som oftest er de litt rolig akkurat når jeg har plassert dem der, så da har jeg ett minutt på å få et eller to bilder. 

Jeg klarte å få et par fine bilder der Sky stod rolig før hun begynte å gå fremover. De skal helst ut på kante, og da må jeg bare løfte de inn igjen. Det blir mye sussing og latter mens vi driver på.

Litt vakker, eller veldig vakker, ikke sant. Sky er ei aldeles vakker tispe. Hun er fremdeles størst av disse to jentene, og litt tøffere enn lillesøsteren.

Sky er mørkere enn søsteren, men hun vil nok bli veldig lys hun også etter hvert som hun vokser til. Hun kommer likevel til å beholde den nydelige sorte masken.

Rart hva bakgrunnen kan gjøre når man tar bilder. Her har jeg brukt lysgrå bakgrunn, og da blir bildene nesten sort/hvit. Fargene på valpene kommer ikke helt til sin rett. 

Sky har fått ny familie, og de har allerede vært å hilst på henne. Ingen tvil om at hun vil få det godt der. Regner med at det blir en del ansiktsvask, for Sky er en liten slikkepott akkurat som moren. Hun er nok den livligste og den som er mest for seg av disse to valpene. Ei vakker og od tispe.


Chamiilon`s Bonnie Bee

Jeg skifter på å kalle henne Bee og B-Girl. Når det finnes B-Boy (breakdance), så finnes det B-Girl også. Hun er litt mindre enn søsteren, men absolutt stor nok.

Bee er en litt roligere og mer beskjeden type enn søsteren. Hun er trygg nok med halen oppe hele tiden, men trenger litt mer tid til å bli varm i trøya.

Hun kommer nok til å bli ei stund til her hos oss, for jeg tenker hun har godt av det. Hun er litt samme type som mamma Dixie, ikke den som er mest frempå, men slettes ikke utrygg og nervør.

Aldeles nydelig, ja rett og slett sukkersøt er hun i hvert fall. Ingen kan påstå noe annet.

Bee er lysere enn søsteren. Begge vil nok bli lyse når de vokser opp, men regner med at Bee kan bli lysere enn Sky. Hun vil også beholde mye av den mørke masken. Det er jo litt ekstra sjarmerende med det hvite blisset i panna.

Hun ser veeeldig uskyldig ut, men sier ikke nei til en slosskamp med søsteren. Hun er også flink til å bite meg i tåa når jeg sitter i stolen. Beskjeden men tøff vil jeg si om henne. 

Ok, nå var det visst nok med bilder. Det er slutt på tålmodigheta nå. Det er ikke så lett som det ser ut å få disse bildene, og Bee er faktisk mer urolig enn Sky på sofaen. Uansett ei herlig tispe som man må bli glad i.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar