tirsdag 28. mars 2023

Må vel legge ut 8 ukers bildene også.

 De er i en herlig alder nå. Veldig valp, men vokser til. De stortrives med å være ute, og gjør stort sett fra seg der. Det er selvsagt en og annen ulykke inne, men det er ikke mye. Når de vil noe går de til døren. De syntes også det er veldig morsomt å få løpe fritt nede på veien. Snøen er veldig spennende, og god utfordring å klatre opp snøskavlene. I dag tidlig var det -20 grader, men de var likevel ute et par minutter og fikk gjort det de skal. De er på stuen omtrent hele tiden når de er våkne nå. Når de sovner løfter jeg dem inn i valpegården, så jeg vet at de ligger trygt og godt. De er jo ikke så store skapninger, så det er ikke alltid så lett å se dem når de ligger slengt på gulvet. Fremdeles er det nok Sky som er lederskikkelsen. Hun tar utfordringene lettere enn Bee, men lillesøsteren kommer etter. Begge er to slikkepotter, og vil gjerne vaske både ansikter og hender på oss. De er utrolig flinke til å spise. Tror nesten ikke jeg har vært bort i valper før, som spiser opp maten så fort som disse. Det er så mye bedre enn at det er vanskelig å få i dem mat. Favoritten er nok oppbløtt tørrfor med valpevom i, men de spiser også helt tørt tørrfor. Et par ganger for dagen, får de en liten sup hos moren også, men det er nok mest for kos. Dixie er mye sammen med dem og følger med, men det med maten mener hun nok at jeg skal ordne med. Vi var hos veterinæren før helga og fikk helsjekk, chipp og vaksine. Alt stod bra til med dem, og det var ikke en eneste anmerkning. Det stod også at de var rolige og vennlige valper. De er rolige til tider, men det er også mye lek og søskenslossing mellom dem. Jeg tenker mange ganger at det er så godt at de er minst to. De har så mye selskap i hverandre. I morgen tenker jeg vi skal prøve å gå litt i bånd. Det blir nok litt av et sirkus, men en gang må man begynne. Det er utrolig mye underholdning i disse to om dagene.


Chamiilon`s Bonnie Sky

Sky er ei robust og trygg tibbejente. Veldig flink å ta de utfordringene hun får.

Hun er utrolig vakker, og dette bildet var hun ekstra skjønn på.

Som tidligere, så er de ikke akkurat så villig til å sitte rolig når jeg tar bilder, så noen ståbilder blir det også. Kan vel innrømme at jeg tar sikkert ca 6 bilder av dem hver, og de fleste blir ikke vellykket.

Noen blir jo bra heldigvis, og her er hun virkelig nydelig.

Et av de få bildene hun ser rett på meg. Jeg tror det er veldig greit at jeg er alene i huset når disse bildene blir tatt, for andre må jo tro jeg er steine tullat når jeg driver på. Masse lyser og alt for å få oppmerksomheten deres.

Dette er også et utrolig fint bilde av henne. Sky fikk gult halsbånd, og det syntes jeg hun kledde godt. Det hører med et gult leiebånd også.

Bildene blir jo nokså like, men det er litt forskjell på dem. Alle disse er så fine at de må få komme i valpebloggen.

Enda et fint bilde av Sky. Jeg må ha noe i hånda som lager lyd, og da ser hun etter den.


Chamiilon`s Bonnie Bee

Nok et søtt eksemplar av rasen, om jeg beskjedent skal si det selv. Bee er fremdeles litt mindre enn søsteren sin, men stor nok.

Ikke så veldig artig å sitte rolig mener hun, så her er det fullt firsprang fremover mot meg. Helt greit, går an å ta bilde da også.

Litt sjarmerende med bare huggtennene som stikker opp.

Jøss et rolig øyeblikk. Bee er nok tanken mer urolig enn Sky når vi tar bilder.

Hun er rett og slett vakker hun også, akkurat som søsteren. Hun har fått et rosa halsbånd, og det passer godt til henne.

Et nydelig bilde av Bee. Hun er litt spesiell med det lille blisset i panna. Hun har hele tiden vært lysere i pelsen enn Sky, men jeg tror de begge blir lyse som voksne.

Sjarmere litt her med hodet på snei. Sky er den som beveger mest på hodet når vi snakker til henne, men Bee følger med hun også.

Et siste bilde før tålmodigheten er helt slutt. Bee er veldig glad i storesøster Sky, og de er så gode sammen. To skjønne tispevalper både utvendig og innvendig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar