søndag 21. juni 2015

Ris til egen bak :)

Egentlig burde jeg vel ha lært. Jeg vet jo at når jeg først begynner å ta ut valpene, så er det gjort. De syntes faktisk det er helt i orden å gjøre fra seg ute, og da gir de beskjed om at de vil ut. Det er ikke beskjedne lyder som kommer fra dem klokken 05:30 om morgenen, og de gir seg ikke før jeg kommer og tar dem ut. Må de så må de, og det tar ikke lang tid før alle har fått gjort det de skal. Men hei, når vi først er ute kan vi leke litt også. Og når vi kommer inn fortsetter leken på stua. Når klokken nærmer seg 07:00 så er de endelig trette igjen, men da er det jo også tid for resten av huset til å våkne. Så valpene de bare sover videre, mens for meg fortsetter en trøtt dag :)
Nå hjelper jo mamma Lona dem også til å våkne tidlig. Når hun kommer til dem med melkebaren så starter dagen. Uansett om det er litt ekstra når de vil gjøre fra seg ute, så er det utrolig morsomt. Når for eksempel gutten står på to opp mot døren på valpgården, og gir klart uttrykk for at han vil ut...ja da er jeg litt stolt, for når vi kommer ut så er det å sette seg rett ned å gjøre både det ene og det andre. De har forstått hvordan det fungere, og det er godt gjort. Faktisk så har de ikke bæsjet inne en eneste gang siden jeg begynte å ta de ut. Det er virkelig mye mer behagelig :) Flinke små er det. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar