mandag 3. juni 2019

De tre blonde i S-Kullet ble 3 uker på søndag

Søndagen ble brukt til hagearbeid, så jeg glemte nesten helt å ta ukesbilde av valpene. Når jeg endelig tok dem, var det kveld, og de var temmelig trette. Så, jeg var slettes ikke fornøyd med resultatet 😏 Men bilder ble det i hvert fall, så får vi ta bedre etter hvert. 3 uker er bra. Da kan de begynne å spise selv, og kroppstemeraturen er begynt å regulere seg selv. De er derfor ikke så følsom for trekk og temperatursvingninger. Det kan være greit i disse sommertider. Snart vil disse få en større plass å være på, og jeg regner med at det blir ordnet i dag eller i morgen. De har fått smake litt på startermousse, men det er ikke slik at de sluker det. De må nok venne seg litt til å spise selv først. Inntil da er mamma Livi sin mat det beste de kan få. Jeg har ikke helt bestemt meg ennå hvilke kennelnavn jeg vil gi dem, så må komme tilbake til det.

En trett turkis gutt på bildet. Han og lille gutt er nokså lik i størrelse, men turkis litt foran. De har vært nokså rolige i valpekassa, så det har ikke vært så lett å få noe skikkelig inntrykk av dem ennå. Han liker å bli kost med, og er veldig sosial. Det er nå fremover personligheta kommer mer frem.

Lilla gutt er jo bare søt med alt det hvite i ansiktet. Ligner mer på faren som valp. Han har hele tiden vært den minste, men er nesten på samme størrelse som broren. Han liker også å få kos og oppmerksomhet av oss, men jeg blir nok enda bedre kjent med dem nå fremover. Hittil har livet deres bestårr av mat og søvn, og først i det siste har de begynt å leke litt mer med hverandre.

Den sløveste av alle var rød jente. Vet ikke hvor mange bilder jeg tok av henne, men hun så ut som om hun holdt på å sovne på alle. Hun er fremdeles en skikkelig bulldoser og den største av de tre. Nå fremover vil det bli mer bevegelse i dem, så må tro at hun løper av seg litt valpefett. Hun er ei utrolig sterk tispe. Gleder meg til å følge henne videre.

Livi er fremdeles ei god mor for de små. Det er godt å få en pause og komme ut til de andre hundene av og til, men hun er ikke lenge borte fra de små. Fremdeles kan jeg ikke se noe i valpekassa, så hun er veldig flink å fli opp etter dem. Nå fremover blir det nok mer aktivitet på valpene, og litt mer fritid på mor.

Dette er de lyseste valpene jeg har hatt, og alle tre har omtrent samme farge. Det er nesten "ryddig" ut i valpekassa når de er så like 😃 Nå fremover vil de gjøre mer av seg, og jeg kommer til å bli enda mer kjent med dem. Da vil jeg også finne ut hvilket navn som passer. På tispe er jeg litt på Chamiilon`s Summer Dream, eller Simply Beautiful. Men så liker jeg Simply The Best på en av guttene...kanskje, og da blir det ikke Simply Beautiful på tispa. Så vi får se. Ellers er navnene som klinger best Spice Of Life, Spirit Of Hope, og så er jo faktisk Sheer Magic ( helt magisk) også litt stilig. Det finnes også mange andre flotte navn. Super Hero og Super Star, er også litt artig, men vi får se 😊 Foreløpig er de bare Turkis, Lilla og Rød, og det fungerer også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar