onsdag 16. desember 2020

U-Kullet 7 uker

 Tiden går så altfor fort. Nå er det ikke lenge før disse tre guttene flytter til sin nye familie. Jeg skjønner ikke hvor dagene blir av. Fra å ha god tid til alt, og plutselig ha dårlig tid skjer på et blunk. Den siste tiden har jeg brukt litt tid på julesysler. Det må til det også, men selvsagt har valpene fått den tiden de trenger...og vel så det. Jeg tar de ut hver gang de våkner nå. Ikke alltid like populært å bli satt rett ut i snøen, men det har gått forbausende greit. Litt sutring i begynnelsen, og er det en del vind så vil de gjerne inn med en gang. De er ikke så lenge ute. De gjør ingenting i valpegården om natta, så om morgenen er de flinke å gjøre fra seg ute. Samme er de andre gangene de er ute, men av og til venter de til de kommer inn igjen. Blir kaldt i rumpa 😂 Nå er det -7 grader ute, så de er bare korte turer. De er flinke til å sove hele natta nå. Steffi er ikke oppi til dem i det hele tatt. De får en sup av henne om kvelden, de spiser valpemat, og får litt ekstra geitemelk. Da sover de til jeg våkner om morgenen. Når de hører at jeg er stått opp, er de raske på bena de også. Da gir de klar beskjed om at de skal ut. Det er nesten så de sitter og venter på å høre lyd fra meg. De største valpene er blitt veldig opptatt av de minste. De får besøke dem i valpegården noen ganger, og de små får komme inn på stua av og til. Det blir mer av det når de er litt større. De store setter seg gjerne utenfor valpegården til de små, bare for å følge med på dem. Veldig artig å se. Ellers går dagene som det har gjort den siste tiden. U-kullet sover i valpegården, de har forresten fått et bur uten dør de kan ligge i, bare for å venne seg til det. Når de våkner, skal de på stua. De er veldig sosiale og setter pris på å få kos. Når Nina kommer, går halen frem og tilbake i rekordfart. Vi har selvsagt tatt 7 ukers bildene i dag. Nina var så flink å holde dem når jeg tok hodebildene. Nå brukes de siste dagene før avlevering, til å sy teppe til dem som de kan ha med seg, og lage valpeperm til dem. Trivelig arbeid 😊


I dag tror jeg at jeg lar bildene få tale for seg selv 💖💖




























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar