onsdag 31. august 2022

A (Æ) - Kullet 6 uker

 Det var i går :) To aldeles herlige valper som er så flink og selvstendig. Ikke rart når de prøver å gjøre akkurat det samme som de større valpene som er 9 uker i dag. Nå begynner man å se litt fota på de to små pelsdottene, og dem bruker de flittig. Fra bare å sitte rolig rett utenfor trappa i hundegården, løper de nå over hele. Også på andre siden av huset. De største gjør det, så da skal selvsagt de minste også. Akkurat nå er alle både små å store i valpegården til de minste, og koser seg med okseøre. Mye gnaging og smatting å høre. De to har blitt noen små vampyrer, og det merkes på Steffi. Hun vil holde seg i nærheten av valpene, men er ikke riktig like spandabel med melkebare lenger. Hun går selvsagt inn til dem, men etter å nesten ha fått bitt av pattene, er hun snart ute igjen. De er veldig flink å spise vanlig valpemat, og de drikker masse vann, så de får i seg det de skal. Noen dråper melk for dagen fra mamma til kos, så er de fornøyde. De er i godt hold med god vekt begge to. I går var vi så heldig å få besøk av den nye eieren til Nala - Chamiilon`s All You Need. Det er så godt å få bekreftet at det er helt rett hjem som er valgt til lille frøkna. Jeg vi si det var gjensidig kjærlighet fra første øyeblikk 💗 Hun reiser nok omtrent når hun er leveringsklar 8 uker. Da er det bare lille gutten igjen. Jeg har ennå ikke forsøkt å finne noe hjem til han, for jeg vil avvente litt. Kanskje blir han her og jeg finner et forhjem til han, eller hvis det dukker opp rette eierne som kan det hende han blir solgt. Jeg har litt lyst å se han i utstillingsringen, så vi får se. Jeg har et hav av tid til å tenke meg om. Valpene ble forhåndsregistrert når de var 5 uker, og  fikk tegnet fullforsikring på dem i går når de var 6 uker. Den forsikringen har nye eiere mulighet til å overta når de får dem hjem. 

6 uker betyr 6 ukers bilder, og her er de :)


Chamiilon`s All In One

Lille nydelige gutten. Jeg har begynt å kalle han for Alec, rett og slett fordi jeg syntes det er et pent navn. Jeg liker også navn som ikke så mange andre bruker. Får han et nytt hjem så blir det selvsagt de som får bestemme kallenavnet.

En skikkelig liten klump. De har så mye pels at de har sett helt firkantet ut. Like bred både i høyde, lengde og bredde 😂, men nå begynner det endelig å bli litt form på dem.

Litt høyde på fotan, og også litt lengde i kroppen. Han har ei utrolig flott holdning, så skal bli artig å se hvordan videre utvikling blir.

Å ligge å posere er ikke det artigste som finnes, men greit, bli nå bare ferdig.

Han er akkurat slik jeg liker dem i front. 

Alec har så utrolig artige farger i ansiktet. Han begynner å lysne i pelsen, så jeg tror han vil bli lys til slutt. Da er det artig med den sorte maska som går helt opp i panna, og så det hvite rundt snutepartiet.

Jeg syntes rett og slett han er vakker, og veldig lett å forelske seg i.

Han er veldig glad i kos, og veldig sosial. Når jeg sitter ute i hundegården, har en stol der, så kommer han bort å vil gjerne på fanget. 



Chamiilon`s All You Need "Nala"

Hun er rett og slett søtere enn sukker. Hun har et helt spesielt uttrykk som gjør at jeg må smile hver gang jeg ser henne. Rett og slett et lite lykketroll.

Nala er ei veldig kompakt og fin tispe. Hun har endelig akkurat som broren, begynt å få litt fasong. Hun er ikke helt firkantet, men fått litt lengde på bena.

Ingen av disse to kommer til å bli veldig lang i kroppen. De vil få fin lengde og med god reisning. Kanskje lillejenta blir å se på valpeshow etter hvert 😍

Ikke alltid helt samarbeidsvillig når jeg skal ta bilde. Jeg vil gjerne at hun skal se litt opp, men hun er som tibber flest...jeg gjør som jeg vil.

Ok et lite glimt kan du få. Hun kommer til å bli helt lys i pelsen, men beholde ei fin svart maske. Skal bli veldig artig å følge med utviklinga hennes fremover.

Nala liker kos. Når Charlotte, hennes nye eier løftet henne opp, så la hun seg helt inntil henne og det virket som om hun kunne ligge der til evig tid.

Litt rampete uttrykk kan hun også ha. Hun er litt lik mamma Steffi egentlig. Blir hun som moren i væremåte også, så blir det bra. Steffi er vel noe av det mest sosiale og kosete som finnes.


Nala Har også litt av de Bergrabben/Sagaland fargene. Veldig lys på brystet dom går helt opp til haka, og den mørke fine maska. Som nevnt før. Søtere enn sukker.

Her var det plutselig mange å holde styr på. Begge småvalpene, og mamma Steffi. Dette er Charlotte, den nye eieren til Nala. Hun har fra før en Yorkie på 12 1/2 år, og i tillegg hest. Kan godt si hun er dyrevant, og har et eget lag med dyrene. Det er noe man merker på hundene.

Charlotte ble veldig forelsket i Nala, og hadde nesten ikke hjerte til å reise fra henne. Om 2 uker kan hun komme tilbake å få henne med seg hjem. Og jeg, ja jeg er utrolig glad. Jeg vet at Nala ikke kunne fått et bedre hjem enn hos Charlotte. Det kan ikke beskrives så god følelsen er når man ser at valper kommer til akkurat de eierne de er laget for. Navnet Nala passer også perfekt til den lille dukka 💕

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar