lørdag 6. august 2022

Ser jo at jeg ikke har lagt inn 5 ukers bildene.

 Litt av hvert å tenke på om dagene, så først nå kom jeg på at jeg ikke har lagt inn de siste bildene av Z-kullet. De er jo blitt 5 uker store nå. Alt går veldig bra med dem, og de vokser og trives. De er alle veldig flinke til å spise oppbløtt tørrfor. Jeg blander i litt valpevom og geitemelk, og d blir det ekstra godt. De er også begynt å spise litt på tørt tørrfor. De få geitemelk et par ganger får dagen foreløpig. Det blir ikke så mye lenger, men det er godt supplement til Hera sin melk. Det er et skikkelig herlig gjeng. De er så tøffe og uredde som bare det. Det blir jo en del styr rundt dem når de er i valpgården ved stua, men det plager dem ikke i det hele tatt. Normalt ville jeg begynt å ha de løse på stua nå, men jeg skal reise bort noen dager, så da er det greit at de holder seg i valpegårdene. De har stor plass, og to å velge mellom. Jeg skal i begravelse til min mor, og blir borte fra natt til mandag, til torsdags kveld. Det vil derfor ikke bli noen bilder i bloggen på den tiden. Sønnen min skal være hjemme å passe de voksne hundene og valpene, og han kommer nok ikke til å ta noen bilder. Regner med at 6 ukers bildene er på plass fredag i neste uke. Her er i hvert fall de siste portrettbildene av dem. Det vanskeligste med å ta bilder er lyset. Tar jeg det inne blir det fort litt mørkt, tar jeg de ute i sola, så sitter de bare å myser, og tar jeg det i skyggen, så blir det litt blasse bilder. Men slik er det når en ikke er en flink fotograf. Alle hodebildene er tatt inne, og Nina holder de så fint der. De andre bildene er Zachary og Zemfira knipset inne, og Zorina og Zerlene ute i skyggen.


Chamiilon`s Zachary

En vakker liten gutt. De blir litt preget av blitzen som blinker når vi tar bilder, men det går bra. Nina holder de så fint, så de er trygge og fornøyde.

Ikke fullt så fornøyde hele tiden når de må sitte stille mens jeg kniper, men med litt kos og lek i mellom så går det. Blir litt sussing og klemming mens vi driver på.

Denne gangen var Zachary heldig på flere av bildene, så det ble mange å legge ut. Neste gang er det kanskje en annen som er linselus.

Det er ikke lett å sitte rolig så lenge, så det blir en del spaserturer under fotoseansen. Da får man også anledning til å ta et bilde mens de står.

Litt morsk må man se ut av og til med dette maset.

Ligge stille, hmmm...det sa du ikke noe om.

Men greit, kan ligge rolig å se søt ut.


Chamiilon`s Zemfira

Zemfira har et litt trist og uskyldig blikk, men hun er akkurat like happy og like aktiv som de andre. Hun sitter rolig og fint i armene på Nina, og finner seg i å bli fotografert.

Ikke riktig like enig på disse bildene. Er jo så mye artigere å få leke med de andre, enn å være fotomodell. Forresten så sovnet de andre mens vi drev på, så det var ikke så mange å leke med likevel.

Kan stå rolig et sekund hun også.

Å ligge å bare se bedårende ut er det minste problem.

Så det uskyldige fine blikket igjen.

Zemfira er faktisk den minste av alle nå, eller i hvert fall den letteste. Ikke at det er så stor forskjell da.

Så et siste bilde av lille jenta. Ble mange heldig bilder på henne også denne gangen.


Chamiilon`s Zorina

Zorina med den mørke maska i ansiktet. Største jenta med et helt bedårende blikk. Sitter trygt og godt hos Nina, hun også.

En ikke fullt så mørk skjønnhet lenger. Selvsagt fremdeles like skjønn, men pelsen er blitt veldig mye lysere.

Zorina måtte bli med på terrassen å ta bilder. Samme teppet som de andre som bakgrunn, men helt annen farge når det ble ute.

Det blir litt mer riktig farge utendørs. Vi forsøkte ført i sola, men det var ikke morsomt, så markisen måtte ut så vi fikk litt skygge. Kan stå rolig et sekund hun også.


Klarte såvidt å få et bilde før hun begynte på vandringen sin igjen. Det er selvsagt mye nytt å spennende å se på ute. 

Skjønner kanskje at jeg prøver å få oppmerksomheten deres, når de ser himmelhøyt. Jeg som vifter med ett eller annet for at de skal se fremover, men jeg holder det litt for høyt. Fint bilde blir det likevel.

Ikke bare Zemfira som kan se uskyldig ut, mener Zorina. 


Chamiilon`s Zerlene

Ikke alltid like greit å være lillesøster. Bestandig den som blir tatt bilde av sist, og sistemann som blir lagt ut bilde av. Ikke den minste i størrelse for det.

Zerlene er ei herlig kompakt lita frøken. Hun er ikke alltid like samarbeidsvillig når vi tar bilder, men noe ble det.

Forresten ikke bare hennes skyld. Det ble egentlig en del fine bilder av henne denne gang, men lyset gjorde så de ble nesten blå. Tok bildet ute av henne også, men helt sikkert et eller annet med sol og lys som hadde forandret seg i forhold til de bildene jeg tok av Zorina.

Et lite øyeblikk rolig hun også. Veldig klar til å løpe av gårde igjen.

Kan også ligge rolig et øyeblikk å se søt ut.

Et fint bilde av henne syntes jeg. Litt uryddig fremdeles, men ved neste photoshoot, så skal de ha badet og pyntet seg.

Og litt beskjeden kan hun og se ut. Det er faktisk ikke enkelt å skille den ene fra den andre når det gjelder væremåte og gemytt. Alle er veldig sosiale, og de er trygge og tøffe. Ingen er mer aggressiv enn de andre, og heller ikke noe dominant. Akkurat det syntes jeg kjennetegner valpekullene her. Det vil helst sikket komme frem mer personlighet etter hvert, og spesielt etter at de har flyttet i nytt hjem.


Nok en spent valpekjøper som kommer å hilse på de små. Ei av de tre tispene skal bli med Lea igjen om noen uker.

Gubben bruker å si at når folk kommer på besøk, så setter de seg bestandig på gulvet. Er det noe rart, det er der det skjer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar