tirsdag 16. august 2022

Uteliv hele den siste uken.

 

Valpene er ute flere ganger for dagen nå. De er så flinke å gjøre fra seg ute, og det er bare en sjelden gang det er noe uhell inne. Om morgenen når jeg står opp, er det helt rent i valpegården. Hvis en valp begynner å sutre og går bort til døra i valpegården, er det ingen tvil om hva den skal. Da er det bare å bære den rett ut, og den gjør fra seg med gang. De er virkelig flinke.

Mye rart å finne ute. Zorina fant seg et okseøre.

Det er kveld og begynner å bli mørkt, men det har ikke noe å si. Zemfira syntes det er helt greit.

En ting som er veldig vanskelig, det er å ta bilder av de ute. Jeg vet ikke hvor mange hundre jeg har tatt, og det er bare et fåtall som blir noenlunde vellykket. Her er tante Steffi sammen med dem.

Zorina i gresset.

Mamma Hera steller litt med dem ute også.

Tilbake til det med bilder. Jeg synts det er artig å ta bilder, så jeg burde virkelig tatt et fotokurs. Selvsagt hvis det hadde vært noe her på Oppdal da. Det jeg sliter mest med er farger. Enten er det for mørkt, eller så er det for mye sol m skygge, eller så blir de litt blålig i skyggen. Som sag, jeg har mye jeg burde ha lært meg. Til det skjer får vi bare ta til takke med det som er.

Pier er med valpene nesten hele tiden. Hun elsker å leke med dem, og er veldig forsiktig.

Zachary er en liten fotomodell, og blir lett fin på bildene.

Zachary igjen

Zerlene har blitt vegetarianer.

Zemfira foran hundehuset.

Zerlene leker seg i gresset.

Zemfira.

Zorina har funnet seg godt til rette i lekehaugen. Det er egentlig ikke meningen at det skal være så mange leker ute i hundegården, men det bryr ikke de voksne seg om. Jeg må nesten stå i døra å plukke en leke ut av munnen på dem hver gang de skal ut. Noe slipper likevel gjennom.

Voksne og valper i skjønn forening. her er det Raina som poserer.

Usj, nå har de jammen fått på seg halsbånd også. Det er fryktelig irriterende i begynnelsen, så da stopper de opp og klør hele tiden. Det går fort over.

Fine Zachary sniker seg stadig med på bildene. Det er en sjeldenhet å få et slikt bilde. Ikke ofte de sitter rolig så lenge, og lenge er et par sekunder.

Zorina har fått et fint oransje halsbånd. Litt artig å være inne i hundehuset også.

Zerlene har fått et fint rødt halsbånd. Her inspiserer hun og Piper de flotte hulene som de store hundene stadig graver ut.

Zerlene prøver seg på litt balansekunst. Måtte legge disse plankene over et stor hull, og da mener jeg stort som de voksne har gravet. Fyller jeg det igjen, så graver de det opp igjen.

Hva i all verden er det de voksne har gjort her, lurer disse på. Tenker de å grave seg helt ned til Kina?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar