lørdag 10. september 2016

K-Kullet født tirsdag 6 september 2016


Etter et greit svangerskap kom valpene til Gaisa til verden sent på kvelden den 6 september 2016.

 Gaisa har siden hun var liten bodd hos Katrine Hivand og familien. Først i Elverum, men nå i Holmestrand. Der har hun det fint sammen med en kastrert tibbehanne som heter Mico, Katrine, lillebroren Even og mor i huset Nina. Gaisa er 3 1/2 år nå, og det ble snakk om å ha kull på henne. Gaisa er min tispe, men Katrine og familien ville gjerne at valpene skulle bli født hos dem og slik ble det :) 
Gaisa tok morsrollen alvorlig fra første stund, og ei jente og en gutt vokser og trives med sin flinke mamma. De spiser godt, og har lagt på seg mye, nå 4 døgn gamle. Jeg skal reise ned å hilse på dem om et par dager, og det gleder jeg meg veldig mye til. Jeg kommer nok også til å ta minst en tur til dit, før jeg henter de hjem når tiden er moden for det og de er leveringsklare. Jeg trodde jeg var ivrig på å ta bilder, men ser at familien Hivand er enda flinkere til det, så det blir nok mange bilder fremover :) Hver uke kommer jeg til å legge ut ukesbilder, så man kan følge med dem i utviklingen. I tillegg kommer det til å bli mange bilder i mellom også. Foreløpig så ligner de på små mus, men de vokser fort og det tar ikke lang tid før de begynner å se ut som hunder :) 

Gaisa har vært en del hos oss selv om hun ikke bor her fast, så jeg har hatt mye med henne å gjøre. Hun er ei glad og aldeles herlig tispe. Pappa Mikki har jeg også hatt mye å gjøre med. Han og sine eiere bor i Trondheim, men jeg har hatt han på besøk her noen ganger. Han er en herlig hund, og har ingen problemer med å tilpasse seg når han kommer hit. Jeg viser han mye på utstillinger, og han har også vært med meg på noen reiser. Jeg er nokså stolt over at det er to fine Chamiilon hunder som er foreldre til dette kullet.
Som vanlig vil valpene få kennel navn etter roser, og denne gangen vil det bli etter roser som begynner på bokstaven K. Det daglige kallenavnet, er det selvsagt opp til nye eiere å bestemme.

Her er valpene 3 døgn gamle.

Mamma Gaisa er så flink, og tok på seg morsrollen uten problemer. Hun steller og ordner med de små :)

De to forsyner seg godt av melkebaren, så det tar nok ikke lang tid før de er små tjukkaser :)

Gutten til venstre og tispa til høyre.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar