onsdag 11. november 2020

2 uker i dag, og da er det photoshoot igjen.

 Det er ikke så lett å få fine bilder av valper som heller vil sove, enn å posere. Det er likevel morsomt å få tatt slike ukebilder av dem, så man kan følge med på utviklingen deres. Jeg bruker også disse bildene til å sammenligne med foreldre på denne tiden. Dette er jo U-kull, så da fant jeg ut at jeg må benytte sjansen til å kalle en for U2(two). Så da blir det Gutt U1, Gutt U2 og Gutt U3. De to siste er det ikke så lett å se forskjell på når man bare ser de på bilder. Kennelnavnene blir selvsagt noe annet. Der er det rosenavn som gjelder, som alle tidligere kull. Det finnes mange fine rosenavn på U, men disse har falt mest i smak akkurat nå. Chamiilon`s Upper Class, Chamiilon`s Unconditional Love, så står det litt mellom Chamiilon`s Universal Favorite og Chamiilon`s Ultimate Pleasure. Fine roser alle sammen, og passe godt til fine valper. Jeg har gjort det slik hele tiden at jeg har et navn på stamtavla, så er det opp til ny eier å finne ut hva de blir kalt til daglig. Valpene vokser og trives. Det er utrolig rolig i valpekassa, så det er bare for meg å sjekke med jevne mellomrom at alle patter godt, og så veier jeg dem en gang i døgnet. Det er for at jeg skal fange opp om noen blir hengende etter. Jeg må rett og slett se og høre at alle virkelig spiser, og ikke bare smatter på pattene, før jeg legger meg om kvelden. Det samme er det første jeg gjør når jeg våkner om morgenen. Her snakker vi hønemor altså 😊Steffi er fremdeles ei superflink mor, og er mesteparten av tiden inne hos dem. Hun ligger litt rundt på rommet, men har overoppsyn hele tiden. Det var et trøtt gjeng som ble fotografert i dag, men bildene får bli som de blir. Det kommer nok av fine bilder etter hvert som de blir større. I dag fikk jeg tatt bilder av dem litt tidligere på dagen enn ellers, for mannen har ferie denne uka. Må ha hjelp til å ta hodebildene.


Gutt U1

Han er fremdeles så mørk i ansiktet at det ikke er lett å få frem uttrykket. Det vil bli lysere etter hvert, men han vil nok beholde ei fin maske. han er mye lysere enn moren var i den alderen. Så mye mer med de når de har fått øyne.

Mye gjesping når en skal ta bilde. Skikkelig glimt i øyet denne karen.

Det var helt soving som stor på timeplanen deres nå, men de tok en liten titt på meg.

Her ser man hvor lys han er blitt allerede.


Gutt U2

Her har vi U two. De begynner å få litt mer pels nå, så det blir snart skikkelige tibber av dem. Midterste gutten, og midterst i vekt. Han er litt mer aktiv når man skal ta bilder enn de andre er.

Glimt i øyet på denne karen også.

Bite litt på fingeren kanskje. ikke så mye tenner der ennå at det gjør noe.

Så er det jo litt trivelig at han også viser frem de fine øynene sine.


Gutt U3

Ikke så lett å skille denne gutten fra U2 når en bare ser de på bildene. Han er vel den som er lysest nå, men jeg tror alle blir like lyse til slutt. Her ser man godt at pelsen begynner å komme. Gleder meg bare så enormt til å se videre utvikling på dem.

En rolig gutt, alle er vel i grunnen det, for det er ikke så mye sprell på dem ennå. 

En liten titt for å glede fotografen, altså meg, på denne gutten også. 

Ojjj fingene fungerte jo godt som hodepute også. Da er det bare å sooooove videre.


1 kommentar:

  1. Det er så utrolig artig å koselig å følge de små søte skattene ❤ Fasinerende å se at de utvikler seg og forandrer seg for hver dag som går å blir bare finere og finere 🥰

    SvarSlett