onsdag 18. november 2020

U-Kullet 3 uker i dag.

 3 uker er ei litt magisk tid for valpene. Da har de begynt å regulere kroppstemperaturen selv, og er ikke så utsatt for temperaturforskjeller. Nå kan de begynne å spise selv, og nå er de plutselig blitt litt valper. De leker seg, og småbiter i hverandre. De elsker å få kos, og Gutt U1 storkoser seg når jeg stryker han på magen. Du ser at han ordentlig godter seg da. Jeg kunne begynt med fast føde til dem i dag, men jeg vil heller vente et par dager. De er litt trette og late ennå, og det er nok fordi Steffi har veldig mye melk. Det er store gode valper, og de er gjerne litt senere. Om et par dager skal jeg ta ut valpekassa, så de får litt større plass. Da utvikler de seg fort når de får begynne å gå litt mer. Da kommer jeg til å begynne med mat til dem også. I begynnelsen blir det bare å smake litt fra fingeren min, men etter hvert spiser de selv. Ei tid med mye griseri og mye moro. De ligger like gjerne opp i matskåla som å stå ved siden av 😂 I dag har jeg fått tatt noen hodebilder. De blir aldri riktig like fine som jeg håper, men man kan se at de har forandret seg mye på 1 uke. I morgen skal jeg prøve å få tatt av hele dem hver for seg. 


Gutt U1

Han ser nesten litt mindre ut enn de andre to, men han er den største av dem. Et skikkelig matvrak. Han spiser så fort, at han av og til får litt mageknip etterpå. Da hjelper det at jeg masserer magen hans litt, så er det i orden igjen. han elsker at jeg driver på med han, og vil gjerne at jeg tar han opp på fanget.

En skikkelig skjønn liten gutt er han. Man kan ikke annet enn å bli forelsket i de små.




Gutt U2


Ikke bestandig jeg klarer å holde de like fint. Noen ganger på skeiva, andre ganger for høyt eller lavt. De blir sjelden like fine som jeg håper, men helt greie. En matmons dette også, men kan godt stå over et måltid, og bare ligge på rygg og kose seg.

Gremlins eller flaggermus, ikke godt å si. Søt er han i hvert fall.


Gutt U3

Så er det største gutten som nå er minst. Han er likevel stor og tung nok, så det er ikke noe problem. Alle valpene har øynene litt på kryss og tvers ennå. De har jo ikke hatt de åpne så lenge. Denne gutten er den lyseste akkurat nå, men de er faktisk veldig like i fargene alle tre. Han er flink å komme seg til de beste pattene. Er det noen av de andre som er der før han, så går det greit å dytte de vekk.

Så absolutt en aldeles vakker gutt dette også. Så langt er jeg veldig fornøyd med utviklingen på dette kullet.

Koser seg godt i ei varm myk valpekasse.

Følger med på hva jeg gjør.

Så må man jo ta bilde når det ligger en liten ball av valper.

Melkebaren til mamma er det beste som finnes. Her ser man at de er blitt veldig jevne i fargene alle tre.

Flotte store klumper. Ikke alltid så lett å se i forbifarta hvem som er hvem nå.

Litt lek etter maten.

Mamma følger med på hva de gjør.

En som er temmelig god og mett her.

Lan, lang rekke med valper.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar