tirsdag 26. januar 2016

Valpene 3 uker 25.01.16

Endelig 3 uker. Det er en alder jeg ser frem til og venter på bestandig. Da er valpene plutselig litt store. De kan regulere kroppstemperaturen selv, og har derfor ikke så lett for å fryse. De kan begynne å smake på fast føde, og i den alderen klipper jeg klørne for første gang. Jeg klipte de dagen før de ble 3 uker, og det gikk i grunnen greit. Valpene fikk smake på karbonadedeig for første gang, og det falt virkelig i smak. Her var det ikke vits i å overtale, for maten gikk ned på høykant. Etterpå slikket de fingrene mine alle sammen :) Tror det kan bli noen gode matvrak dette, og det liker jeg. Alle har i hvert fall matvett når det gjelder melkebaren til mamma. De forsyner seg grovt, og øker mye i vekt hver dag. En harmonisk og fin gjeng dette. Nå blir det bare morsommere og morsommere med dem fremover.

Rosa tispe - førstefødte. Mørkest og størst pr den dagen. Hun er den som får mest liker på FB :) Ei nydelig lita tispe.

Blå gutt. Absolutt helt håpløs å ta bilde av i dag. Ved første forsøk var han mer opptatt av å komme seg til mammaen sin pupp, enn å smile pent til fotografen. Ved neste forsøk var han så god og mett, at han orket ikke holde øynene oppe en gang. Egentlig en veldig pen gutt, som er lik sin bestefar i Finland, og det er ingen bakdel.

Rød tispe. Kanskje hun som virker roligst av jentene pr i dag. Virker fornøyd med det meste.

Lilla gutt. Litt rolig kar egentlig, og den desidert største av valpene. Er effektiv i spisingen.

Og til slutt gul tispe. Hun var ikke veldig villig til å bli med på bildet...ikke i det hele tatt. Så da får jeg ikke vist henne frem på beste måte, men man ser jo at hun er søt da.

Et noenlunde bra bilde av guttene, men det var ikke enkelt å få det til. 

Tre tisper og små hender går ikke bra, så jeg måtte dele dem i to. Her er det rosa og gul tispe.

Rød og rosa tispe. Rosa måtte trå til 2 ganger som moralsk støtte.

Fine gjengen 3 uker. Mamma Mimi steller fortsatt fint med sine små, og er ei veldig flink mor.

Gjengen litt spredt omkring.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar