tirsdag 7. juni 2016

Valpene 4 uker, og de har fått enda større plass å røre seg på.

Tiden går fort, og de valpene vokser seg nesten litt for raskt større. Alle har god vekt, og spiser godt. De har begynt å smake på valpemat, men kan vel ikke si at de storspiser ennå :) De drikker litt geitemelk i tillegg til morens melk, og det er de veldig glade i. Ei skål går fort ned. De begynner å bli store, og da er det ikke så enkelt for Tilde å holde de fornøyde helt for seg selv. I dag fikk de større plass å bevege seg på. Nå har de det så stort som de trenger til de begynner å løpe inne på stua, men det blir ikke før om 1-2 uker. Da kommer de til å være mye ute også :) Jeg har klippet klørne deres for andre gang nå, og det går veldig greit. Det begynner å vises forskjellig personlighet på dem, men fremdeles er de litt små. Det meste av dagen sover de, men det er også en del løp og lek der inne Mamma Tilde er veldig flink og tålmodig med sine fem små :) Jeg legger ut hodebilder av dem først, men kommer til å legge ut en hel haug med bilder fra valpegården under her etter hvert :)

Lilly, hun er søt som honning. Hun er ei aktiv lita jente, og leker mye sammen med den brune gutten. Flink å spise fra moren, men er snar å drikke av geitemelka også etterpå. Veldig nysgjerrig, og den første til å sjekke ut det nye i dag.

Blå gutt holder seg mest sammen med grønn gutt. De er de to lyseste, og har funnet kjemien. Foreløpig nokså rolig, men kommer til meg med en gang jeg kommer inn til dem. Veldig kosete. Flink å spise valpefor.

Grønn gutt er en liten mammadalt. Når de andre leker, ligger han gjerne og koser med moren sin. Foreløpig en nokså rolig gutt.

Brun gutt er litt som den røde jenta. Veldig for seg, og liker å leke. Han og den røde jenta er mye sammen, og er ikke redde for å sjekke ut nye ting. Som jenta, er han også temmelig vill etter geitemelk.

Turkis gutt er fremdeles den største av dem. Når han ikke er opptatt av å spise er han gjerne med på leken. Den første til å drikke av vannskålen, og veldig flink å spise valpefor. En skikkelig godgutt.

I valpegården

Nå har de fått enda større plass å bevege seg på. Jeg må skynde meg å ta bilde før det begynner å komme masse små flekker på alt det hvite. Det er ikke tvil om at det er fem stykker her som begynner å bli store. Det går med en del slike tisseunderlag hver dag. Som oftest holder det å skifte en gang for dagen, men enkelte ganger må jeg skifte oftere. De skal ha det rent og godt inne hos seg.

Alle fem ligger og sover søtt mens jeg fikser og ordner rundt dem.

Trekløver. Turkis, brun og grønn.

De har fått inn vannskål nå. og den ble innviet ikke lang tid etter. Her er det brun gutt som drikker, men turkis var den som innviet den først.

Titt tei. Jenta liker å ligge akkurat her, og nå var jeg så heldig at jeg satt klar med kameraet når hun tittet frem. Hun er aldeles nydelig.

To som holder seg mye sammen. Blå gutt bak, og grønn foran.

Blå gutt. Det er ikke så enkelt å ta bilde av han, for når jeg setter meg til rette med fotoapparatet, så kommer han opp i fanget. Skikkelig kosegutt.

Turkis gutt ligger og sover, men løfter litt på hodet så jeg får tatt bilde.

Tja... hvem er det som leker her. Det er i hvert fall grønn nærmest, og mener det er brun bak.

Denne hundesenga elsker valpene. Alle kullene har hatt den inne hos seg, og den blir mye brukt. Ikke til å ligge i, men helst ligge bak. Selvsagt er det morsomt å leke i den også....og spise på den. Det er gnagd rundt hele den.

Blå gutt foran og brun bak på en vandretur.

Du e så søt når du sover....Ja da, brun gutt er skikkelig deilig her.

Blå gutt på vandring. Han var veldig aktiv når jeg skulle ta bilde. Jeg syntes valpene har kommet seg veldig i gåinga bare i dag. Det hjelper å ha en stor plass å utforske.

Nydelige grønne gutten. Alle valpene har fått farger og tegninger etter mamma Tilde. Slik var det i hennes forrige kull også :)

Kos med mamma Tilde.

Tilde er så flink å vaske og stelle de små.

De ligger alltid slik etter at de har spist. Tilde steller og koser med dem.

Grønn gutt ligger ofte igjen og patter når de andre er ferdige. Han koser seg veldig med mammaen sin.

Jenta er ferdig å soise. Sitter og pønsker på hva hun skal finne på nå.

Fine blå gutten.

Og fine brune gutten

Enda et nydelig bilde av brun gutt. Her sitter han opp i hundesenga.

Grønn gutt ligger og slapper av.

Mamma vasker litt ekstra på brun gutt.

Turkis gutt trener seg på å være tibbe, for da skal man gjerne se arrogant ut.

Begynner å bli litt fart i dem. Blå gutt løper.

Rød tispe ligger bare her og ser skjønn ut.

Brun gutt helt til slutt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar