tirsdag 14. mai 2019

9 mai kom R-Kullet til verden. 5 valper ble det, 4 hanner og 1 tispe

Tilde fikk 5 flotte valper 9 mai. En dag tidligere enn jeg trodde, men det var helt greit. Fødselen gikk fint, og det tok ikke så lang tid før alle var kommet til. Jeg må vel innrømme at jeg håpet på litt flere tisper, men slik er naturens gang. Det er mange som ønsker seg hannvalp, så da blir det nok til de. Alle fem er selvsagt supersøte, og de vokser jevnt og trutt. Litt sprik i vekt ved fødsel, fra 121 til 181 gram. Tispa var tyngst. Minstemann er minst like aktiv og sprek som den største, og når de runder 8 uke, så tenker jeg at vekta viser noe helt annet på alle. Da kan den minste være størst  
Valpene er nå 5 dager gamle, så jeg legger ut de bildene jeg har tatt i løpet av de dagene. Det er vel egentlig ikke så mye som har skjedd, annet enn at de har gått fra "musestadiet", og nærmer seg "marsvinstadiet". Nå har de faktisk forandret seg mye i løpet av de dagene, men det visis ikke på bilder.

Valpene er ikke mange timene gamle, og mamma Tilde har fått seg en liten dusj bak. De trenger det etter en fødsel. Alle valpene patter godt, og nå er det ro og harmoni i valpekassa.

Heldigvis har Tilde bra med melk. Hun trenger det med 5 slike "ulver".

Tilde er båret ut av kassa, så hun får gjort fra seg, og dusjet etterpå. De går ikke frivillig der fra den første tiden. 

1 døgn gamle, og det ser fremdeles ut som noen frosker som ligger der. 

Her er de 3 døgn gamle. De har lagt seg så fint ved siden av hverandre, og da må jeg selvsagt ta bilde. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar