lørdag 18. april 2020

T-Kullet 2 uker

Teknisk sett så var det i går, men de er født så tett opp til midnatt at det passer fint å ta bilder på lørdagene. Da er Bjørn hjemme fra jobb og kan hjelpe meg. Har jo skrevet en del om hvordan det går om dagene tidligere i dag, og ingenting har forandret seg. Eneste er at det er litt merkelig når de kommer i denne alderen. Man er så vant til at valpene patter veldig ofte, og kan henge i pattene til moren nesten hele dagen. Plutselig så endrer det seg. Det kan gå noen timer mellom hver gang de spiser nå. Det er tydelig at de får i seg mer av gangen, så de holder seg mette lenger. Raina ligger ikke opp i valpekassa heller hele tiden nå, men ligger rett utenfor. Hun vil ikke gå langt fra valpene, så det er bare noen korte turer ut de gangene hun skal gjøre fra seg. Kommer hun på stua, er det bare for å ta en runde, for så å gå inn på valperommet igjen. Jeg er mye der sammen med henne, for jeg har TV og PC der. Så sover jeg selvsagt på samme rom som henne, slik jeg gjør med alle valpekullene her. Jeg må ha kontroll på dem.

2 ukes valpebilder. De er ikke så mye å se på ennå, men litt søtere enn for 1 uke siden. Alle har åpnet øynene, noen med større glipe enn andre. Grønn gutt er den største i gjengen for tiden, orange tispe, blå gutt, og rosa tispe er den minste. Etter hvert vil nok mye jevne seg ut. Det begynner å bli litt artigere å se på dem i valpekassa nå. De bruker alle fire føttene når de beveger seg, selv om det er i veldig lav stilling. De er begynt å bli litt mer oppmerksom på hverandre. Et kvikt og fint gjeng. 

Her hadde de lagt seg så fint ved siden av hverandre, så måtte skynde meg å ta bilde før de flyttet på seg igjen. Artig å se fargenyansene hos dem. 

Søvn og mat er det viktigste i livet akkurat nå.

Blå gutt titter litt rundt. Ser ut som om han kan få litt av de samme tegningene i ansiktet som faren har.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar