lørdag 31. oktober 2020

Litt fra i dag.

 Det skjer ikke så mye i valpekasse ennå, men det er noen øyeblikk man blir fristet til å ta bilder. Det er rolig og fredelig, og mamma Steffi er så flink. Hun vil gjerne ha meg i nærheten, og gir beskjed hvis hun trenger litt støtte- Steffi er også ei sosial tispe, så hun er noen turer ut på stuen med de andre hundene. Det blir bare små turer, for hun vil fort inn til valpene igjen. Noen ganger ligger tispene pal i valpekassen de tre første døgnene, men Steffi har ikke gjort. Hun har selvsagt hele tiden overoppsyn med de små, men legger seg gjerne utenfor kassen, eller hopper opp i sofaen ved siden av meg. Moren til Steffi Tilde, var akkurat likens. 

Her er hunderommet / kontoret mitt. Jeg har akkurat pusset opp der, og det er blitt veldig praktisk til mitt bruk. Jeg kan tilbringe mye av tiden her sammen med tispe og valper, og ellers har jeg og hundene vår egen TV krok. Da er det fullt i sofaen. De kan selvsagt være i stuen også så mye de vil, og i sofaen der, men de vil helst være i nærheten av meg. Akkurat nå er det bare Steffi og de små som får bruke dette rommet. Hun skal få mest mulig ro nå når valpene er så små.

Endelig et bilde hvor valpene ligger pent på rekke og rad og spiser. De vokser utrolig fort, og det er blitt en helt annen ro i valpekassen nå det siste døgnet. Steffi er mindre stresset, og begynt å venne seg mer til morsrollen. De verste etterriene er nok borte nå.

Ole Dole og Doffen kanskje. 

En rimelig avslappet gjeng.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar