lørdag 16. august 2014

Valpene 6 1/2 uker 14.08.14

Valpene vokser til og blir bare finere og finere, og mer og mer aktiv. Bildene ble tatt litt sent denne gang, siden jeg har vært bortreist ei uke. Småttingene var da på Frei hos Kristin Bøe, og det har gått veldig bra. Utrolig artig å se dem igjen, og de hadde vokst og forandret seg mye på den uka. De har også fått god trening i å kjøre bil, og det var ingen problem for dem. Ikke en lyd å høre, og ingen av de ble bilsyke. Alle valpene er nå veldig flinke å spise tørt tørrfor. Det går på starterfor blandet med valpefor. De må vennes på valpefor før de skal flytte til nytt hjem.

Valpene er nå veldig mye ute, og mye på stua og leker. Jeg har flyttet valpebingen så de nå er sammen med oss hele tiden. Når de først har fått smake på friheten, vil de heller løpe fritt omkring enn å være der inne :) De foretrekker også å gjøre fra seg ute i gresset i stedet for inne i valpebingen, så det er et skikkelig spetakkel når de gir beskjed om det. De begynner dagen tidlig, så i seks tiden må jeg ta de med ut i valpegården. Da er de så fornøyde når de får løpe omkring, samtidig som de tisser og bæsjer der :)
Begge jentene er reserverte, og en gutt. Hvem av guttene det blir, er ikke helt bestemt. Jeg håper å kanskje få sett minst en av de i utstillingsringen, så jeg avventer litt. Det er fremdeles 2 nydelige gutter som leter etter rette hjem. Jeg har ikke avertert de ennå, men skal gjøre det snart :) Jeg er utrolig fornøyd med dette kullet, og jeg syntes faktisk alle fem ser veldig lovende ut. Jeg skal prøve å få tatt flere bilder av de nå fremover :)


Blå gutt -  Chamiilon`s Fantasy Hit




En nydelig gutt som er veldig samarbeidsvillig når jeg forsøker å stille han opp.
 
 
Grønn gutt -  Chamiilon`s Faithful Friend



Fremdeles minstemann i kullet, men et skikkelig sjarmtroll. Fin gutt.
 
 
Lilla gutt - Chamiilon`s Fairy Prince



En virkelig vakker gutt som jeg håper å få se i utstillingsringen.
 
 
Rosa tispe - Chamiilon`s Flower Power



Nydelig er hun. Lys gylden fin pels med sort maske. Denne frøkna blir Romsdaling etter hvert.
 
 
Gul tispe - Chamiilon`s First Prize 



Hun er ei virkelig nydelig tispe, men er ikke den mest fotogene av valpene. Hun er veldig lett å stille opp, så det er riktig artig å trene med henne. Det er stor sannsynlighet for at hun kommer i utstillingsringen etter hvert. Hun er en feminin utgave av den lilla hannen :)
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar