tirsdag 26. mai 2015

Litt fra valpekassa i dag når de er 3 uker

I dag har de rundet de magiske 3 ukene. Av en eller annen grunn ser jeg bestandig frem til de er så gammel. Det er så mye som skjer da. I dag har vi klippet klørne for første gang. De har også fått smake på karbonadedeig. Det gikk ned på høykant. De får bare en liten klump første gangen, og bitte lite i munnen av gangen. De smattet og spiste, og slikket til og med fingrene mine etterpå. I morgen tenker jeg de får det to ganger, morgen og kveld. Om noen få dager går de over på oppbløtt tørrfor. Gleder meg til det og, selv om det blir mye søl :) Jeg hadde ikke fotograf hjelp i dag, så derfor blir det ingen hodebilder. Det kommer i morgen, men har forsøkt å få med alle på ett eller annet bilde i valpekassa. Det begynner å bli mer liv der. De sitter mer, og de begynner å bli flink å gå. Nå blir det bare artigere og artigere fremover :)
 
Mamma Lona steller fortsatt godt med sine små. Her er noen gode og mette, mens et par vil få ut de siste dråpene.

Her fikk jeg et bilde av gutten. Fremdeles er øynene litt på kryss og tvers enkelte ganger :)

Kosestund - Orange og rød.

Gul tispe. Prøver å få tatt bilde når de sitter, men ikke så enkelt. Jeg må ta bilde ovenfra og ned, og det er ikke lett å få med ansiktet på de da.

Rød tispe var lettere å fotografere. Hun er veldig for seg, og stiller seg gjerne opp :) Veldig rask å komme frem for å kose når jeg kommer frem til valpekassa. Hun er den største pr i dag.

Orange tispe ligger og slapper av.

Her fikk jeg jammen med ansiktet til den rosa tispa også. Fremdeles den mørkeste av dem, men blir bare lysere og lysere.

Grønn gutt og gul jente.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar