tirsdag 19. mai 2015

Nå er valpene blitt 2 uker, og alle har åpnet øynene.

Det er et matglad gjeng dette, og alle er i godt hold. De er veldig jevne i størrelse, og ligger på fra 575 til 615 i vekt. Det kan variere fra dag til dag hvem som har høyest vekt. De begynner å bli store, og det er gjerne litt kamp om de forskjellige pattene. Heldigvis ordner det seg greit, så de skifter på hvem som skal ha den med mest melk (fløte) i :) Det er lettere slik når de er så jevne i vekt. Alle har åpnet øynene, og de ligger der og ser på meg når jeg kommer inn. De har også begynt å stabbe litt på fire, når de skal raske på fremover. Nå når de har passert 2 uker, begynner det å skje litt mer i valpekassa. Snart vil de begynne å bli mer oppmerksomme på hverandre. leke så smått og slikke litt på "naboen". Fremdeles er de litt i "marsvin alderen" :) som jeg bruker å kalle det. De ser litt rare ut, og ligner ikke så mye på tibber. Det kommer til å forandre seg en del fremover nå.  

Litt kos med mamma Lona. Hun er så tålmodig og flink med de små. Lona liker at jeg skal være der inne når hun gir valpene mat. Kanskje hun mener jeg skal følge med at alle får det de skal ha :)

Orange tispe. Hun er utrolig søt, og det er ett eller annet med henne som gjør at en bare må bli fasinert. Fantastisk nydelig gylden farge med hvitt bryst.

Så har vi gutten vår - herr grønn. Han har sin faste patte som han selv mener han har hevd på. Han blir bare lysere og lysere i pelsen nå. Tror han kommer til å bli en kjekk kar :)

Rød tispe, som er ei traust og stødig jente. Hun var den som åpnet øynene først, og hun ser så fornuftig og klok ut når hun titter på meg :)

Rosa tispe som fremdeles er den mørkeste. Hun var minst da hun ble født, men det er hun så absolutt ikke lenger. Hun har matvett :) Hun begynner å bli lysere i pelsen, og jeg regner med at hun er gylden som voksen.

Gul tispe er like matglad som rosa. De to krangler gjerne om hvem som skal ha den bakerste patten, og de får den litt på skift. Nydelig gylden jente med hvite "sokker".


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar