tirsdag 29. mai 2018

P-Kullet 5 uker

Mandag ble P-gjengen 5 uker. De har klart å kutte internettkabelen til huset vårt, så jeg er nå hos naboen (min datter), og låner nettet hennes. Må jo legge ut bilder av de små skjønnhetene. Valpene får nå være inne på stua sammen med de som er litt større, og de har fått se den store verden ute også. Katta var selvsagt til stedet for å ønske de velkommen. Jeg ser at katta Rufus er mye mer forsiktig med små valper, enn de som er større. Gjengen spiser godt. For det meste oppbløtt valpefor, men har også begynt å spise tørre biter. De har fått tenner nå, og det kjennes 😀Mamma Raina steller fortsatt godt med de små, og er for det meste inne hos dem. Hun er litt sammen med de andre hundene også, men er fremdeles veldig opptatt av valpene. De får kloklipp med jevne mellomrom, har fått sine ormkurer, og følger ellers oppskriften som vanlig. Det er nå fremover den morsomme tiden med dem begynner.

Vi har ledige hanner.


Tispe- Chamiilon`s Pride`n Joy.


Hun blir her hos oss foreløpig. Det er mye spennende bak på stamtavla, som jeg ønsker å ha med videre. Moren til mamma Raina kommer fra England, og har helt nye linjer i Norge. Ellers er det importer fra Finland og Island som ligger bak dette kullet. 

Like greit å samle bildene i en kollasj. Hun er ikke av de minste tispene jeg har hatt i den alderen, men satser på at hun ikke blir for stor.


Gutt - Chamiilon`s Pudsy Bear


Denne gutten er lys i pelsen, akkurat som tispa. Han har også ei fin mørk maske, som han nok vil få beholde. Pudsy (kan kalle han det inntil videre) er den minste gutten i kullet, og jeg tror nok ikke han kommer til å bli en spesielt stor hanne. Kanskje rundt omkring 6 kilo som voksen. Han er minst, men det bryr han seg ikke om. Han har ingen respekt for hverken sine søsken, eller de større valpene her hjemme. En tøff og uredd liten kar.

Mange fine bilder av han også, som er samlet i en kollasj.



Gutt -  Chamiilon`s Prince Caspian


Prinsen vår. Han var litt mindre akkurat som Pudsy tidligere, men er nå opp i samme vekt som tispa og Peter Pan. Jeg har vel aldri sett en valp som logrer så mye med halen som denne gutten. Han er litt som faren, ser trist ut i uttrykket, men er den gladgutten. En veldig trivelig kar. Jeg tror han stod og logret hele tiden mens jeg tok bilder. Han er den mørkeste gutten. Jeg tror han vil bli sobel, altså gylden med sorte dekkhår, slik som moren.

Prinsen får også sin egen kollasj.



Gutt - Chamiilon`s Peter Pan


Dette er nok den kraftigste gutten, og også den med mest pels. Jeg kan se litt likhet med pappa Nico, men han har forskjellig hodefasong. Det er alltid spennende å se hvordan de utvikler seg. Han er som en liten teddybjørn. Som alle de andre valpene i kullet er han tøff, uredd og veldig for seg. De vil gjerne mest mulig ut av valpegården nå når de er våkne. Han er også nokså mørk pr i dag, men tror kanskje han blir gylden etter hvert. Han vil beholde den sorte fine maska.

Til slutt er det lille bamsen som får vise hvor fin han er.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar