torsdag 16. februar 2023

Bedre sent enn aldri. Tispene 2 uker

 

Alt går så greit med valpene at man nesten glemmer at de er der. Dixie er ei fantastisk mamma og gjør akkurat det hun skal, og det er ikke en lyd å høre fra valpene. De vokser jevnt og trutt, den ene litt mer enn den andre, men begge så absolutt innafor 😍 Jeg tok selvsagt bilder av jentene sist lørdag da de var 2 uker, og de kommer nå. Har også lagt inn noen koselige bilder fra andre uke deres.


Tispe 1
Hun ble født først, var størst da, og er fremdeles det. Hun må være en veldig effektiv spiser, for vekta går fort opp på henne.

Ei nydelig tispe med fine hvite sokker på fremlabbene.

De har akkurat åpnet øynene når jeg tok bilder, så det er mye nytt å få med seg.


Tispe 2
Født som nummer 2, og jeg var happy når det kom ei til tispe til verden. Hun legger på seg akkurat det hun skal, men ikke riktig like mye som søsteren.

Nydelig tispe med et lite hvitt bliss i pannen. Hun er akkurat der hun skal være for alderen.

Litt vill når jeg skulle ta bilde. Mye nytt når man akkurat klarer å se, og plutselig blir dratt opp fra den trygge gode valpekassa. Det tar ikke så mange minuttene før de er tilbake der igjen.

Geiper litt til fotografen for å være sikker.


Noen bilder fra andre uke.
Morskjærlighet. Her er det tispe 2 som ligger godt inn til mammaen sin


Det ble noen fine bilder av Tispe 2 denne gang. Dette er aldeles nydelig, hvor hun sover så godt i mammas favn.

Så var det kveldsvasken. Fremdeles Tispe 2.

Og ett til.

Og det siste. Joda nokså like bilder, men likevel litt forskjellige. Jeg kan ikke la være å knipse når jeg ser de slik.

Dixie er ei god mamma til de små.

Så er det Tispe 1 som ligger slik at jeg må knipse.

Ett til av lillebolla.

Hun er mørkest av disse to, men begge blir nok lyse til slutt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar