tirsdag 21. februar 2023

Lørdag var de to jentene hele 3 uker gamle.

 Bilder ble tatt til rett tid, men selvsagt ikke lagt ut den dagen. Det begynner å bli litt liv i de to små, selv om det selvsagt er søvn som for det meste står på dagsorden. De fikk prøve litt starter mousse, og det falt i smak. Det ble bare å slikke fra fingeren min. Man må venne de små magene gradvis til noe nytt. Begge slikket godt i seg, men det største matvraket holdt på å spise opp hele fingeren min. Heldigvis ikke noe tenner der ennå. Eller jeg kan vel kjenne litt antydning til at de er på vei opp. Alt går veldig bra hos dem, og Dixie passer godt på de små. De andre hundene får være inne på valperommet nå, og spesielt Nelson er opptatt av valpene. Nå når de har passert 3 uker, så vil sosialiseringen begynne for fullt. Jeg har ennå ikke bestemt meg for navn på dem. Det blir jo et rosenavn som begynner på B, og det er masse å velge mellom. Jeg klarer likevel ikke å finne ut hva som passer til dem. Må gjøre en liten innsats igjen å få det på plass.


Tispe 1

Ei kraftig fin tispe. Egentlig så er verken mora eller faren noe kraftig tibbe, men denne jenta har vel fått noen av genene litt lenger bak. Hun er så absolutt et lite matvrak, og må være veldig flink å få ut hver dråpe fra moren.

Hun er vakker. Den mørkeste av disse to, men jeg regner med at hun blir forholdsvis lys som voksen.

Et nydelig hode på henne.

Flink å posere. Hun var nokså trett under fotoseansen, så hun lå bare rolig å fulgte med.

Må bare fylle på med bilder, for å vise hvor søt hun er.

Hun har ei fin mørk maske, som hun nok vil beholde som voksen.



Tispe 2
Minstejenta ligger nok mer på normalen når det gjelder vekt. Hun er like flink å spise som søsteren, men tar vel ikke like store munnfuller. Hun er veldig sosial og logrer bare man kommer i nærheten.

Jeg syntes hun er ganske så skjønn den lille frøkna. Så artig med det hvite blisset i panna.

Hun var litt mer aktiv når jeg skulle ta bilder enn søsteren.

Ikke så vanlig at de begynner å gå mot meg når de er så små, men denne gjorde det. Kom helt opp o fotoapparatet, så måtte flytte henne bakover gang på gang. Blir tid til et suss når hun kommer frem.

Må vel innrømme at de ligner mer på mummitroll i denne alderen. Mye hode i forhold til kropp.

Lysere i pelsen enn søsteren, men vil nok beholde litt sort maske hun og.

Så absolutt sjarmerende. De ser litt spinkle ut når de sitter på rumpen før de begynner å få skikkelig pels. Ei lita dukke.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar