onsdag 16. juli 2014

Nå er valpene 2 uker - 14 juli 2014

Allerede 2 uker. Tiden går så fort, men samtidig er det betryggende jo eldre de blir. Dette har vært et veldig enkelt og greit kull. Alle valpene legger veldig godt på seg, og mamma Lona spiser som en hest. Det skal litt til å fø opp dette gjenget, så det er veldig greit at hun har så god matlyst. Lona og jeg er av og til ute og rusler midt på natta. Det hender at hun kommer bort til senga mi, og varsler at hun må ut en tur. Akkurat da er jeg glad vi ikke har naboer, for da vandrer vi så fint bortover veien jeg bare påkledd i morgenkåpe.

Valpene er nydelig nå med de fine klare øynene sine. De går litt på kryss og tvers fremdeles, som det bruker å gjøre i begynnelsen. Ørene er litt på halv tolv de også. Noen har lagt seg ned, mens andre står rett opp. Det er en del av sjarmen i denne alderen. Valpene har nå begynt å bruke bena en del for å komme seg fremover. De kommer seg bare høyere og høyere opp, og snart løper de på alle fire. Nå har de begynt å "tisse selv" også   Tidligere er det mamma Lona som har vasket bort alt på dem, og jeg har ikke sett en eneste flekk på tissebleia som er uder fleece pleddet. I går når jeg skiftet var det noen gule flekker der, og jeg så også valpene stabbet seg bort fra de andre og tisset. Alt hører med til utviklingen deres, og det er så morsomt å kunne følge med det skritt for skritt. Nå blir det bare artigere og artigere fremover

Blå gutt
 
Grønn gutt

Lilla gutt

Rosa tispe

Gul tispe
 
Må legge med et bilde av nydelige mamma Lona, som jeg tok på en av våre småturer i går morges.

Lona holder seg godt med tanke på at det bare er 14 dager siden hun fødte 5 valper.

Hele gjengen

Blå gutt titter på oss. Nå er tre dager siden jeg så at han hadde åpnet øynene.

Greit å kunne bruke søsknene som hodepute.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar