søndag 9. juni 2019

S-Kullet er også blitt 4 uker

Det er helt fantastisk å se de små vokse opp og utvikle seg. Tenk at det kan skje så mye på 1 uke. Jeg bruker å si at valpene har musestadiet den første tiden, så marsvinstadiet, men nå er disse så absolutt begynt å komme i valpestadiet 😀 De er begynt å bli bra skjønne. De har nå fått nabogrinda til R-Kullet på gangen/stua. Så nå får de også hilse på de voksne hundene. Livi er litt hønemor, så hun passer ekstra på de små, men det går seg til  Det er mye aktivitet hos dem nå, og det er skikkelig underholdning til tider. Hvem trenger vel TV, når man kan sitte å følge med på åtte valper  De tre er flinke til å spise oppbløtt tørrfor, så det blir i tillegg til favorittretten, som er mors melkebar. Det var et problem å finne navn til disse, for det er så altfor mange fine rosenavn på S. Her er 4 ukes bilde av dem, med rosen som de er oppkalt etter. Skal se om jeg får tatt en liten videosnutt av disse i morgen, men i hvert fall noen fine bilder av dem.

Turkis gutt - Chamiilon`s Sweet Love Of Mine
Lilla gutt - Chamiilon`s Simply The Best
Rød tispe - Chamiilon`s Summer Dream

Turkis gutt som er eldst i denne flokken. Han har utviklet seg til å bli en nydelig gutt. Tror det er litt pappalikhet her. Han er blitt veldig leken og nysgjerrig. Jeg så en plass at det finnes noe som heter popcornhopp på marsviner, og jeg er helt sikker på at det er det samme med tibbevalper. De løper og hopper og spretter i valpegården. Han er veldig tillitsfull og trygg, og ikke redd for å ta kontakt med de større hundene når de kommer for å hilse på.

Så er det minstemann i denne flokken, lilla gutt. Han har veldig fin farge i ansiktet, som gjør han litt spesielll. Han er også en veldig harmonisk og trygg gutt. Han er den som har funnet ut at tøyhuset i valpegården, er veldig fin seng. De to andre ligger gjerne utenfor, men han ligger inni huset. Han vil gjerne leke med de andre valpene gjennom grinda, og er veldg kosete av seg.

Så er det tispa. Merkelig rart at det var tispene som skulle bli størst i begge disse to kullene. Denne tispa er tungst av alle 8 valpene. Hun er en skikkelig plugg, og utrolig sterk. Nå er det snart på tide at hun får komme ut på stuegulvet, så hun får løpt av seg litt. Hun er ei nydelig tibbefrøken, og så nysgjerrig og trygg. Jeg har ennå ikke bestemt meg helt om hun skal bli igjen her, eller om jeg skal finne et nytt hjem til henne. Nina mener selvsagt at hun er hennes valp, siden hun mener at Livi er hennes tispe :) Men vi får se på den saken da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar