torsdag 21. mai 2020

Valpene 6 uker

Jeg kom meg aldri så langt at jeg fikk lagt ut 6 ukes bildene av valpene. Nå som de er blitt så store er det fullt opp med opplegg. De har fått en valpegård inntil stua i tillegg til den de har på valperommet. De veksler litt med å bruke dem. I tillegg er de veldig mye og løper fritt på stua. Helt utrolig hvor fort trygg de ble på det. I begynnelsen var det litt skummelt å tråkke utenfor teppet jeg hadde lagt til dem, men det tok ikke lange tiden før det var hopp og sprett over alt. Et veldig trygt og tøft gjeng. De er sammen med de andre voksne hele tiden, så de får mye sosialisering. I tillegg hilse de ofte på katta. Der må jeg passe på litt. Rufus elsker å leke, og det kan bli litt i tøffeste laget når valpene er så små. Når han legger seg ned og halen begynner å gå, er det best å holde valpene unna. De fikk sitt første bad torsdag før de ble 6 uker. Badet gikk greit, men føninga var ikke fullt så morsomt. Men det må til. De så ut som noen fluffy bustetroll, spesielt guttene, etter badinga.
Mye har skjedd mellom 6 og 7 uker også, men det får komme med 7 ukes bildene.

Nå kommer maaange bilder. Først av valpene hver for seg, så flere lekebilder.

Blå gutt

Den mørkeste, og også den største gutten pr i dag. Han vil få navnet Chamiilon`s That`s Jazz, eller Chamiilon`s Top Of The World. Det er ikke så lett å velge hvilken av hannene som skal hvor. De er så fine begge to.  

Så absolutt en søt liten bamsebjørn.

Absolutt bedårende syntes jeg da.

Fremdeles bedårende.

Ett til bilde måtte det bli, for nå så han endelig på meg. Jeg tar bildene for meg selv, så det er ikke så enkelt å fange rette sekund.

Opp og stå. Det er det de helst vil. Gå litt frem og tilbake å utforske plassen.

Det beste jeg kan få til når han står når jeg er for meg selv. Ikke akkurat oppstilt, men søt likevel.


Grønn gutt

En skikkelig bamse. Jeg vil vel si at denne gutten er den som er mest lik pappa Elliot. Spennende å se om han blir Chamiilon`s That`s Jazz, eller Chamiilon`s Top Of The World.

Skikkelig sveis på denne gutten. Han er så fluffy at det fort kan bli hanekam på hodet.

Aldeles nydelig. Hvem kan vel motstå det blikket.

Opp og stå litt han også. Det beste jeg fikk til.

Liten kosebamse.

Jepp, bare nydelig.

Orange tispe - Chamiilon`s Touch Of Class

Jeg tenkte at hun passet til å hete Ruby, og det mente Nina også....og forresten hun ble visst Nina sin hund også. Ikke nok med at Livi og Steffi er hennes, nå skal hun ha Ruby også. Blir ingen igjen på meg.

Ruby skal altså bli boende hos oss. Hun er ei nydelig tispe, veldig mørk, men hun lysner nok noe tenker jeg. Håper egentlig at hun lysner mye da, men vi tar henne som hun er.

Opp å stå. Bare flaks at man får et noenlunde bilde når de står, for det meste er de i bevegelse.

Ruby sitter litt rart med bena her. Hun "fransker" altså ikke, men ble slik her. Ruby er den største i kullet, og jeg håper hun blir akkurat passelig stor når hun blir voksen.

Kledelig beskjeden her. Jeg er ikke helt sikker på om hun ligner på mor eller far. Hun er ikke veldig lik det forrige kullet til Raina, så kan hende det er noe pappa her. Alltid spennende å se hvordan de utvikler seg.

Ligge litt sånn primadonna aktig.

Fotografen, altså meg peiver med hånden i alle retninger for å få oppmerksomhet. Her har jeg den tydeligvis høyt oppe.

Hun er vakker lille Ruby. Håpet er jo at hun skal rule utstillingsringen... neida, vi tar det som det kommer. Like vakker er hun uansett.

Rosa tispe - Chamiilon`s This Is My Life

Rett og slett nydelig er lille Tessa som skal flytte til ei øy utenfor Bergen.

Jeg simpelthen elsker det hodet og uttrykket hennes.

Tessa som måtte ha litt starthjelp med tillegg den første tiden, har virkelig tatt det igjen nå. Hun og blå gutt skifter litt om å være nest størst, etter Ruby.

Opp å stå på henne også. Hun er ei tøff og aktiv lita jente.

Går ikke an å se seg mett på dette ansiktet.

Er man fotogen, så er man det. Da blir det mange bilder.


Litt lekebilder 6 uker

Tante Steffi er god å ha. Bare et par dager siden de begynte å være ute på stuegulvet.

Denne gyngehesten var da spennende.

Skal vi leke.

Martin var hjemme noen dager, og da skal det selvsagt koses med valpene...og Steffi.

Tessa vil ha en ekstra kos.

Blå gutt. Ikke så forskremt som han ser ut.

Marit, Mats og guttene var på besøk. Aslak på 4 år, syntes det var veldig morsomt med valpene.

Kjempemorsomt. Han var så flink og forsiktig med dem.

Bestemor sin lille gutt, Levi Andrè måtte se på valpene på avstand. Altfor fristene å lugge de små pelsklumpene.

Kan jeg få et suss...?

Grønn gutt deler gjerne vekk små susser.

Rosa jente "Tessa" tar seg en hvilepause på rumpa.

Litt av en teddybjørn som kommer gående her.

Han er da ganske så søt.

Ble noen bilder av grønn gutt denne gang. Man knipser og tar det man får.

Hei du Steffi, vil du leke med meg.

Slik ser det ut i den andre valpegården deres. Ikke så mange metrene fra den andre, men greit å være nærmere der det skjer. Har godt av å høre daglige lyder bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar