lørdag 5. desember 2020

V-Kullet 3 uker

V-kullet er 3 uker i dag. Med ei veldig omtenksom og pliktoppfyllende mor, har de fått nok mat og vel så det. De trenger heller ikke røre så mye på seg, for mor sørger for at de får servert på senga. Resultatet er at de ennå er litt late, og det er veldig rolig i valpekassa. Det er på tide de får litt mer utfordringer, så om en dag eller to blir det ut med valpekassa, og større plass i valpegård. Det er to nydelige små, hvor en ser godt at det er ei tispe og en hannhund. Jeg har forsøkt å ta helfigur bilder av dem i dag, men de var ikke veldig interessert i å posere. Det blir nok bedre etter hvert, men jeg legger ut de bildene som ble i dag.


Tispe - Chamiilon`s Viking Queen

Hun er virkelig ei bedårende tispe. Veldig mørk for tiden, men blir nok lysere i pelsen og beholder ei sort fin maske.

Se på det blikket. Ørene litt til vers i dag, men aldeles søt.

Ville jo helst at de skulle sitte når jeg tok bilder, men de var ikke enige.

Så det blir ligge bilder, med litt forskjellig posering.

Glimt i øyet har hun i hvert fall.

Med litt hjelp til å løfte opp hodet, får vi sett henne litt bedre. Man må jo prøve å vise seg fra sin beste side.


Hanne - Chamiilon`s V for Victory

En flott maskulin liten kar. Eller liten og liten. Han er fryktelig glad i mat, altså det mamma har å by på, så han er i veldig godt hold.

Han er en flott gutt med fine tegninger. Han er litt lysere enn tispa både på kroppen og i ansiktet, men vil nok beholde sort maske han også.

Jada, jeg vet at det er nesten, men bare nesten tre like bilder. Gleder meg veldig til disse to vokser opp mer.

Litt støtte er godt å ha for slike trøttinger.

Sove er på timeplanen det meste av dagen foreløpig, men det vil nok forandre seg mye fremover.

At man aldr skal få fred, tenker han. De er tre uker nå, og det er en alder jeg ser frem mot. Da har de begynt å regulere kroppstemperaturen selv, og de kan begynne å spise selv. Nå setter ikke jeg frem mat til dem i dag da, for de får mer enn nok hos mor. Men skal prøve å gi dem litt de nærmeste dagene. Når jeg får utvidet til dem, så er det mye som endrer seg.

Et bilde bare for å vise at det går an å løfte litt på seg, bare en vil.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar