søndag 3. oktober 2021

Valper ventes ca 18 oktober 2021 X-Kull

 

Endelig lyktes det med at Flora ble drektig. Det skulle en Svenske til for at det skulle klaffe. Jeg og Flora tok oss en snartur til Gunvor og Sigurd i Mellerud, og der fikk Flora besøk av en flott tibbemann, Bergrabben`s Colombus (Cesar). Parringene var vellykket, så da var det bare å vente på resultatet. Må innrømme at jeg ikke hadde store forhåpninger, for Flora har gått tom tidligere. I tillegg har jeg vært litt uheldig med parringene den siste tiden. Flora bor hos forvert her på Oppdal, og jeg tvang meg selv til å ikke besøke dem for fort. Jeg tenkte at jeg ville vente lengst mulig med å bli skuffa. Jeg dro å hilste på henne da hun var ca 5 uker, og da så jeg med en gang at denne gangen var det full klaff. Flora hadde allerede fin babymage, og fine baby pupper. Nå er hun 6 1/2 uke drektig, og er allerede nokså stor. Jeg gleder meg utrolig til dette kullet blir født. Jeg rett og slett elsker fargen til Flora, og Cesar har også en nydelig lys farge. Dette må bare bli bra. 
Begge er øyenlyst Fri og uten anmerkninger. Begge har 0/0 på patellaluksasjon, og begge er fri for PRA3 genet gjennom foreldre, som er DNA testet. Ikke minst så har de begge et utrolig bra gemytt. Veldig stødige, glade, kosete og snille.

Dette blir Chamiilon`s X-Kull. Jeg gir jo alle valpekullene navn etter rose som begynner på bokstaven i alfabetet jeg er kommet til, og trodde det skulle bli vanskelig å finne noe på X. Det var det ikke. Riktig nok er det ikke alle navnene som er like lett å uttale, men de er veldig stilige. Noen eksempler...
Chamiilon`s Xerius, C...Xerxs, C...Xarus, C...Xanthus. Disse navnene passer godt på hanner. Det er også mange fine som passer på tisper. F eks. Chamiilon`s Xanadu, C...Xanda, C...Xenia, C...XoXo. Så er det ett til stilig navn som kan passe til begge Chamiilon`s X-Factor. Hvem kunne drømt om at det er så mange rosenavn på X 😀

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar