søndag 7. februar 2016

Ja hva skal man si, det ble jammen meg en hel haug med bilder i går kveld også. Noen som ikke klarer å styre seg når hun får kameraet i hendene. I alle fall...bilder ble det, 33 døgn.

Valpene har hatt større tumleplass noen dager nå, men først de siste par dagene bruker de alt for fullt. Denne velgnagde hundesengen er bestandig en slager hos valpene. Her er det lilla gutt, rosa jente og gul jente.

Småbamsene, ja for nå begynner det å bli litt pels på dem :) Lilla gutt og rosa jente.

Rød tispe. Hun er ei nydelig jente, men har en tendens til å se ut som om hun har solgt smør og ikke fått betaling for det :)

Lilla gutt er en skikkelig plugg. Det kommer egentlig ikke frem på bildene, men denne gutten har ei god vekt. Så er han også en mester  å komme frem til de beste pattene, uansett hvor mye jeg forsøker å fordele de på alle.

Rød og gul tispe. Nokså like i forbifarten, men når jeg ser på bildene er de ikke det likevel. Rød er litt større og tyngre enn den gule, og har bestandig hatt litt større hode. Når det gjelder væremåte er de også nokså forskjellig. Rød er den litt mer trauste rolige typen, mens gul er mer aktiv og farlig sjarmerende :)

Begynner å bli trett nå gjengen, 

Minstejenta :) Lilla gutt bak henne.

Klar for å slå seg til ro nå. Lilla og gul fremst.

Og så er alle sloknet for kvelden.....

Men vent.... nå er plutselig blå gutt våknet, og siden han sov seg gjennom forrige fotoseanse, må jeg frem med kameraet igjen.

Så kommer mamma Mimi med kveldsmaten, og da er alle på bena igjen. Det er veldig trangt om plassen nå. De er så kompakte disse valpene, at det er nesten umulig å trenge seg inn mellom dem. De som kommer sit til matfatet, må få litt hjelp fra meg til å komme frem. Det er heller ikke greit å være mamma nå. De små har fått vampyrtenner, og jeg ser på Mimi at de kan bite fra seg av og til. Jeg gir de litt geitemelk i tillegg så de skal slippe å slite den stakkars moren helt i filler. Mimi er fremdeles tålmodigheten selv.

Flaggermus, gremlins...kjært barn har mange navn, men ser i hvert fall ikke ut som en tibbe akkurat her :)

Blå og rød. Disse to er veldig like. Jeg må se veldig nøye på dem for å se hvem som er hvem. Selvsagt er det bare å snu på dem, for ene er gutt og andre jente, men sånn ellers er det vanskelig å se forskjell. Gutten er 100 gram større enn tispa, men det vises ikke så godt. Her på bildet ser rød jente størst ut av dem, men det er litt misvisende. Blå gutt har en liten melkeflekk på haka, mens rød tispe er helt kullsvart i maska.

Rød jente på vandring. Hun er ei nydelig tispe.

Blå gutt fremst og rosa jente.

Mamma Mimi. Det begynner å bli tøff jobb for henne  holde styr på gjengen. Rød jente og lilla gutt.

Mimi begynner å se litt sliten ut, men så har hun gjort en god jobb med de små. Hun har overlatt alt arbeidet med å fli opp etter valpene til meg nå, og det er i grunnen helt greit. Hun har gjort sitt.

Blå gutt og rosa jente:)

Rød jente og lilla gutt. 

Blå gutt ligger og koser seg. 

Rød jente og lilla gutt. Må nesten le når jeg ser bilder av jenta. Hun ser ut som om hun lider noe fryktelig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar