mandag 29. juni 2015

8 uker (i morgen), og siste gang jeg får med bilder av hele gjengen

Ja nå er tiden kommet. Jeg kan ikke fatte hvor tiden er blitt av. Nå har jeg hatt noen kull, men jeg blir like overrasket hver gang når valpene er klare til å flytte. Jo da jeg vet at de er 8 uker, og jo da jeg vet at de er moden for sitt nye liv. mamma Lona vet det også, for hun er ikke mye spandabel med melkebare lenger. Valpene er aktive og selvstendige, så det blir godt for dem å nå få hvert sitt hjem å "sjefe" i. Det har vært et utrolig herlig og greit kull å ha med å gjøre. Mamma Lona har vært veldig flink med dem, og de andre hundene i hjemmet har fungert som tanter og onkler etter hvert. De er glade i å være ute, og det spiller ingen rolle om det regner litt. Må kanskje advare nye eiere om at de er blitt flinke til å grave også :) I dag har vi hatt siste kloklipp og det gikk veldig greit. Nå har de fått klipt klørne hver uke side de var 3 uker, og jeg anbefaler at det blir gjort like ofte ei stund fremover. Da blir de vante til det, og det vil bli lettvint å få det til. Alle valpene spiser godt, og alle har veldig fine vekter for alderen.
I morgen blir det helsekontroll på Heimdal Dyreklinikk, og etter at vi er ferdig der drar de to første valpene. En skal til Namsos (Orange) og den andre (rød) til Trondheim. Onsdag skal jeg på Værnes å møte treffe ny eier av rosa jente, og da blir det plutselig nokså tomt i huset. Gutten blir her til i begynnelsen av september, så jeg har han å trøste meg med ei stund fremover. Gul jente har jeg ikke bestemt meg helt hva jeg skal gjøre med :) Jeg har god tid til å finne ut det. Jeg håpet på litt sol i dag så jeg fikk tatt noen fine bilder av dem ute. Det var sol i noen minutter, men opphold under hele fotoshooten så det gikk bra :) Som vanlig ble det en del bilder, så jeg har satt noen sammen i ett bilde. Jeg ønsker dere alle lykke til som ny eier av mine små gull. Jeg håper dere får mye glede av dem fremover, og jeg håper dere vil dele bilder og opplevelser med meg. De vil alltid bli i mitt hjerte. Er det noe dere lurer på fremover, så er det bare å ta kontakt. Jeg skal være behjelpelig med å svare så godt jeg kan.
 
 
Førstefødte som fikk Orange bånd og navnet Chamiilon`s Heart Of Gold. Hun er også et lite hjertegull, og det blir hun nok også for sine nye eiere i Namsos. Ei herlig lita jente man bare må bli glad i. Lykke til i ditt nye hjem skjønne Tuva, som du har fått som ditt daglige navn.

Nummer to var eneste gutten, og fikk grønt bånd. han har fått navnet Chamiilon`s Home Run som jeg syntes var litt tøft. Til vanlig blir han kalt Lysti, og han skal flytte til Finland etter hvert. Først kan jeg kose meg litt mer med han, for han flytter ikke før i begynnelsen av september. En modig og tøff liten gutt som sjarmerer alle.

Nummer tre som kom til verden var også ei tispe. Hun fikk rødt bånd og navnet Chamiilon`s Honeybun, men vil bli kalt Ophelia til vanlig. Hun er ei vakker og aldeles herlig tispe, og skal flytte til Trondheim i morgen. Lykke til i ditt nye hjem, og kanskje jeg får se deg i utstillingsringen etter hvert :)

Nummer fire var nok ei lita prinsesse, og nå måtte det rosa båndet komme frem. Hun var den mørkeste i kullet, men har lysnet betraktelig :) Hun fikk kennelnavnet Chamiilon`s Hope And Glory, men skal bli kalt Daisy til daglig. Ei nydelig feminin tispe med god pels. Lille Daisy flytter til Bergen på onsdag, og jeg ønsker henne lykke til i sitt nye hjem. Må bare nevne at Daisy hadde vært på besøk i blomsterpotta når bildene ble tatt, så hun hadde en skikkelig "jord bart" :)

Så er det sistemann eller jente til verden, som ble gul. Hun har fått navnet Chamiilon`s Halo Star, som kan bety skinnende stjerne hvis en legger godviljen til :) Ja hva skal det bli av henne tro. Jeg har hele tiden hatt lyst å beholde en fra kullet, og da er det denne skjønne jenta som er igjen. Jeg kaller henne bare for "mini me", for hun er så lik pappaen sin :) Fornuften sier at jeg har nok hunder her hjemme, men jeg har ei god venninne hun kan få bo hos. Jeg må tenke litt ei lita stund, så får vi se. Det er bare godt å ha selskap ei stund til lille Lysti :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar