fredag 18. august 2017

Valpene 2 uker

Da ble det 2 ukers hodebilder på dem i dag likevel. For å være helt ærlig, er de ikke akkurat noen skjønnheter ennå, men det blir etter hvert 😊 Alle har nå åpnet øynene helt, utenom størstegutten (gul gutt). Det er like før han også får tatt en titt på den store verden. Alle guttene er pigge og noen små matvrak. Beundrer tålmodigheten til mamma Ayliz. Om ei uke kan de så smått begynne å smake på skikkelig mat. Det blir veldig greit. Noen kull begynner å spise godt med en gang, mens andre tar si tid før de vil spise annet enn fra mammas melkebar. Uansett, det blir bare artigere og artigere fremover nå med de små 💗
Litt forvirrende når jeg nevner guttene med farge kanskje, men det er slik jeg bruker å gjøre det. De får bånd i forskjellig farge på seg, og det blir deres identitet ei stund fremover. Veldig enkelt for meg å se hvem som gjør hva, spiser hva og div, når jeg ser fargen på båndet. Det er også enklere å ha det å gå etter når jeg omtaler valpene. Snart vil de få sine Kennelnavn, men jeg blir nok likevel å nevne farge på dem under bildene.

Blå gutt var minst når han var født, men er nå jevnt med de andre i vekt. Han har en orange-gylden nydelig farge

Hvit gutt er gått opp som nummer to på vektskalaen. Han er også den nest mørkeste valpen pr i dag.

Gul gutt er den største helt fra fødselen, og den eneste som ikke har åpnet øynene helt. Det er kommet ei lita glipe, så det er ikke lenge før han titter på meg han også. Han er den mørkeste av dem pr i dag.

Grønn gutt er en god nummer tre på vektskalaen, men altså det er ikke mye som skiller noen av dem. Han har også en gylden fin farge. Syntes jeg ser litt pappamarkeringer i ansiktet. Den roligste av guttene under fotoseansen.

Sort gutt, ja han passer til den fargen. Han er nok den lyseste i pelsen, men har ei nydelig sort maske. Det sorte båndet hans matcher resten 😄

Lilla er pr i dag minste gutt, men ikke mange grammene etter de andre. En rolig og sindig kar. Han har også en gylden fin farge.

Her ser vi fargene på dem pr i dag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar