tirsdag 8. august 2017

Valper født 4 august 2017 - 6 hanner

Ja hva er oddsen....Ayliz føder 7 hanner. Det er ikke mange ganger det har skjedd før, men det ble altså slik nå 😊 Etter ei urolig natt med så godt som ingen søvn, startet fødselen i 08 tiden om morgenen. Dessverre ble det komplikasjoner med første gutten som kom. Han kom med bakbena først, og det var gått hull på posen. Han satt så godt at det tok alt for lang tid å få han ut. Da han endelig kom, var navlestrengen kuttet, så regner med at han døde under fødselen. Veldig trist, for han var en fin gutt uten synlige feil. Slik er naturen enkelte ganger, og dessverre er dette noe som følger med oppdretterlivet av og til. Dette er første gang at jeg har fått en dødfødt valp, og det var ikke mye morsomt 😪
De andre guttene ble født uten komplikasjoner, og de var friske og fine fra første stund. Skal si jeg var overrasket når jeg begynte å sjekke kjønnet på dem. Kunne ikke tro mine egne øyne når jeg så at absolutt alle, inkludert den første var gutter. Det er seks små sprekinger, og det gikk ikke lang tid før de alle hang fast i pattene til moren. Nå er de fire døgn, og de legger jevnt og fint på seg. Det var litt varierende vekter, og det er det fremdeles. Regner med at det går seg til om ikke så altfor lenge. Gleder meg til å følge opp dette guttelaget :)

 Guttebanden nesten1 døgn gammel. Bjørn fikk ordre om å ta noen bilder, mens jeg luftet og dusjet Ayliz bak etterpå.


 Mamma Ayliz med sine små. Det var et veldig stort kull til å være Tibetansk Spaniel. Skjønte at det ville være noen, for Ayliz var temmelig sprengt på slutten. Er likevel overrasket over at det ble så mange.

Guttene bare vokser og trives. Her er de 3 døgn, og alle er fremdeles aktiv og ivrig etter å forsyne seg i melkebaren :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar