lørdag 13. august 2022

Æ, eller A-Kullet 3 uker

 Bedre sent enn aldri. Jeg har vært bortreis i begravelse, og ligger derfor veldig på etterskudd med bilder. Jeg skriver Æ eller A, for har vel kommet frem til at jeg hopper over de tre siste bokstavene i alfabetet vårt. Jeg klarer ikke finne navn jeg blir komfortabel med. Det finnes ingen roser på Æ, så da må jeg bruke Æ- og så navnet. tenker at jeg da går rett over til A. uansett, valpene vokser og utvikler seg. De er jo pr i dag 3 uker + 4 dager, så de begynner å bli store. Det er godt med liv i valpegården, og de er begynt å spise ordentlig valpefor. Sønnen min Thomas passet på alle voksne og valper når vi andre var i begravelse, og han gjorde en god jobb. Han hadde litt panikk enkelte ganger, fordi han syntes de skitnet så fort til i valpegården, spesielt de største valpene. Han måtte skifte tisseunderlag i ett. Jeg fant jo ut hvorfor når jeg kom hjem, man hadde rett og slett lagt de lakene feil vei. Da ble jo tisset liggende opp på, i stedet for å bli sugd ned i papiret. Måtte le litt, men alt gikk bra, det ble bare litt større forbruk av tisselaken enn vanlig. Her er bilder av de to små fra sånn ca 3 uker.


Gutten som er godt gjenkjennelig med det hvite rundt snutepartiet. Veldig spennende i fargene syntes jeg.

Han er rett og slett en nydelig liten kar. Har veldig trua på han.

Hva skal han hete tro? Jeg har jo funnet noen fine navn på A, men skal jeg holde meg til de helt enkle, eller de litt mer skrytende navn. Her er noen av disse: All In One, All You Need, All My Love, Almost Perfect, eller litt enklere som Alexander, Alfonse, eller Amadeus. Jeg får tenke litt på det.

Så er det lille søte tispa. Egentlig er vel ingen av de to direkte små, som er konsekvensen av at de kun er to om melkebaren til moren.

Hun er som ei søt lita pusekatt. Veldig spennende å se hvordan hun utvikler seg videre. Jeg har jo holdt henne igjen med tanke på at hun skal bli her, men det er til vurdering hele tiden. Noen ganger velger man med hjertet, men plutselig fungerer hodet, og mener at vi har nok med Piper foreløpig.

Må jo ha et navn til henne også, og der blir det samme problemstillingen som med gutten. Kan jo hende det blir Always A Lady, eller dette Adriana Top Model. Ain`t She Sweet er også aktuelt. Hvis jeg ikke holder meg til de enkle navnene som Alexandra, Anastasia, Arabella, eller Angelica. Mange flotte rosenavn på A, og bare to valper å bruke dem på.

Det ble litt større plass til dem, og det tenker jeg var godt.

Denne fargen på wetbed teppet har jeg lett lenge etter, og plutselig dukket det opp. Da måtte jeg selvsagt bestille det.

Det ble mer lek med valpene.

Godt å være to.

Litt lekeslossing hører med når man har søsken.

Søte lille pia.

Vakre flotte gutten.

Han er så spesiell med det hvite.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar