mandag 1. august 2022

Æ-Kull født 19 juli 2022. 1 hanne + 1 tispe

 Sånn ca 15 min ut i 19 juli, kom første valpen til verden. Det var en liten gutt på 172 gram. Ikke lenge etter kom nummer to, og det var ei tispe på 175 gram. Må vel innrømme at jeg satt og ventet på nummer 3, og kanskje nummer 4 også, men de kom ikke 😅 Jeg går gjerne på vekta til tispa når jeg skal finne ut hvor mange valper hun bærer. Og ja, det viste seg at Steffi hadde spist mer enn nok, så det var mat og ikke flere valper som hadde fått vekta henne til å økt. Uansett, det viktigste var to friske fine valper, og at fødselen hadde gått veldig greit. Det er alltid litt spenning knyttet til de første, spesielt det første døgnet. Får de i seg mat, patter de godt og er alt i orden. Som oftest så bor de på patten til moren den tiden. Slik var det ikke med disse. Jeg så knapt nok at de pattet, så jeg var litt bekymret om de i det hele tatt fikk i seg noe. Vel, det var ingen grunn til det, for når jeg veide dem om morgenen hadde de gått opp 20 gram og det er mye på så kort tid. Slik har det vært hele tiden. Det vanlige er skikkelige tak og masse smatting når de spiser, men disse ligger bare der. Faktisk ikke så utypisk med bare to valper, men likevel. Grunnen er nok at Steffi har mer enn nok melk, som kommer lett ut. I dag når de nærmer seg 2 uker, er de to skikkelige feitgriser, så tydelig at de har fått i seg nok mat. Her er litt bilder fra første uke. Jeg har konsentrert meg mer om å legge ut bilder fra Z-kullet, men det betyr ikke at jeg ikke har knipset av de minste også.

Stolt mamma Steffi med sine to små.

Far og mor. To vakre friske hunder med fantastisk gemytt, Agaton er roligheten selv, og Steffi er den mest kosete hunden du kan tenke deg. Steffi er forresten halvsøster til Nilsson, som er far til valpene i Z-kullet. 

Et nydelig par som begge er Utstillings Champions.

Valpene bare noen timer gammel. Steffi har fått vært ute en svipptur, og samtidig fått dusjet seg litt. Det trengs etter en fødsel.

To små som har funnet seg godt til rette i varmen hos mamma.

To fine. Tispa øverst.

Mamma Steffi er fremdeles litt sliten etter fødselen, men bygger seg opp med mye god mat.

To småttinger som verken ser eller hører. Helt avhengig av mammaen sin.

Matvett har de, selv om jeg ikke trodde på det. Er vant til litt mer aktivitet når de spiser.

Middagshvil på alle tre.

Gutten har så artige tegninger. Hvit pels rundt snuten, og nedover brystet.

Joda, begynner å bli overbevist om at de faktisk spiser.

Artige fargen på gutten.

Steffi er like flink mamma som Hera er, så alt går som det skal i begge valpekassene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar