tirsdag 16. august 2022

(Æ) A-Kullet 4 uker

 Tiden går fort og de små vokser raskt. Tenk nå er de minste valpene allerede 4 uker. Det er to kompakte valper i godt hold. Ikke rart når de har hele melkebaren for seg selv, og får den servert omtrent akkurat der de ligger. De er faktisk også blitt flinke til å spise valpefor. Nå vandrer de rundt i valpegården, og leker med hverandre. Det er så herlig å se. For at det skal bli litt mer futt til dem, så har jeg begynt å ha de sammen med de større valpene noen ganger. De spiser gjerne i lag, og da går maten lettere ned. Et veldig imponert over Z-kullet, hvor flinke de er med de minste valpene. Ikke alltid det er slik. Mamma Steffi er mye inne hos valpene fremdeles. Har erfart at de med en eller to valper bruker mer tid sammen med valpene, enn de med flere. Kan være forståelig, for de er temmelig aktive når de er mange og begynner å bli noen uker. Jeg syntes jo disse to små er veldig søte. Tispa er som ei lita dukke, og hannen så spesiell med den hvite rundt snuten. Har fundert veldig på navn, og bestemt meg nå helt sikkert at jeg dropper Æ, så da blir det rett til A-kull. Har også vurdert om jeg vill ha helt enkle navn, eller litt lengre. Jammen mye man skal fundere på når man har valper 😂. Valget falt ikke på det helt enkle. Navnet All In One har forplantet seg litt i hjernen min, og jeg syntes det passer så godt til hannen. Da blir det altså Chamiilon`s All In One på han. Tispa kan ikke være noe dårligere så hun får navnet Chamiilon`s All You Need. Egentlig veldig fornøyd med disse navnene. 4 ukes bilder må selvsagt til, og her kommer de. 


Chamiilon`s All In One (hannen)

Nydelig hode og uttrykk. Jeg elsker det hvite partiet rundt snuten hans.

Han er rett og slett bare skjønn. Ingen av disse to valpene har egentlig vært annonsert som ledig, men det er usikkert hva det blir til. Hun som ser an han, har også en annen hannhund hun vurderer. Den andre er en del eldre, så man får mer inntrykk av utviklingen der. Vi får se hva fremtiden bringer. Vi har det ikke travelt.

Hvit hele veien fra snuteparti til helt ned på magen. Det er litt typisk fargene på faren til Steffi sin side, Bergrabben/Sagaland hundene.

Ett til bilde av skjønnheten kan vi unne oss. Kanskje jeg må kalle han Allan 


Chamiilon`s All You Need (tispa)

Hun er søt som sukker.

Rett og slett ei bedårende lita tispe.

Må vise at hun kan står litt også. Både hun og gutten er noen plugger, men det går de nok av seg når de begynner å bevege seg enda mer.

Søte lille Dukka. Hun blir nok helt lys gylden, og beholder den mørke maska.

Begge








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar